مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به فعالیت‌های متنوع کنگره‌ی شهدا دانشجو استان از برگزاری بیش از 30 یادواره شهدا و ایجاد بانک اطلاعاتی شهدا دانشجو به‌عنوان اصلی‌ترین فعالیت‌های این مجموعه نام برد.
کد خبر: ۸۹۳۳۳۱۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد، سید حسین راسخی مسئول بسیج دانشجویی استان در نشست خبری چهارمین کنگره‌ی شهدا ی دانشجو استان و سومین جشنواره دانشجویی رویش که در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ی شهدای دانشجو استان در دانشگاه فرهنگیان افزود: به همت دانشجویان بسیجی بانک اطلاعاتی کاملی از شهدای دانشجو استان ایجاد شده و اسناد فراوانی از شهدای دانشجو در دبیرخانه این کنگره جمع‌آوری‌شده است.

دبیر کنگره‌ی شهدای دانشجو استان از برگزاری بیش از 30 یادواره شهدا در سطح دانشگاه‌ها و راه‌اندازی گروه‌های شهدا پژوهی به‌عنوان دیگر فعالیت‌های این کنگره نام برد و افزود: تألیف و انتشار کتاب از زندگی شهدای دانشجو استان از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به نقش هنر در ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی به برگزاری جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از نمایش عمومی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، آثار برگزیده به جشنواره کشوری که با عنوان جشنواره ققنوس برگزار می‌شود معرفی شدند.

راسخی در ادامه با اشاره به مقالات شهید آوینی و عمق بینش این اندیشمند انقلابی، افزود: ازنظر این شهید بزرگ‌ترین واصلی‌ترین چالش پیش روی انقلاب اسلامی نوع مواجهه با نظام سلطه و غرب است و دراین‌بین دشمنان ما همواره از ابزارهای رسانه‌ای و هنری برای پیش برد اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه، امروز صحت این گفته‌ی شهدی اوینی برای همه مشهود است تصریح کرد: دشمنان در راستای اجرای نقشه‌های شوم خود و ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های اسلامی همواره به دانشگاه و قشر دانشجو توجه ویژه‌ای داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شبکه‌های رسانه‌ای از ابزار هنر برای تسلط به دل‌ها و اراده‌های استفاده می‌کنند افزود: استفاده از ابزارهای هنری باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد و آثار فاخر هنری انقلابی و اسلامی می‌تواند نقش ویژه در ترویج فرهنگ اسلامی و انتقال ارزش‌ها ایفا کند.

دبیر کنگره‌ی شهدای دانشجو استان در پایان اظهار داشت:دانشجویان به‌عنوان پرچم‌داران عرصه روشنگری و قشری مؤثر در جامعه باید در این عرصه نیز پیشگام باشند و با تولید آثار فاخر انقلابی نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

ارسال نظرات