کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در واکنش به اهانت آشکار ترامپ رئیس جمهور امریکا به ملت شریف ایران بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۳۳۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در واکنش به اهانت آشکار ترامپ رئیس جمهور امریکا به ملت شریف ایران بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درخصوص اهانت آشکارترامپ به ملت شریف ایران
 
سخنان گستاخانه و بی خردانه شب گذشته رییس جمهور پریشان خاطر امریکابعدازجنگ روانی، رجزخوانی وخط نشان کشیدنهای چندروزگذشته وتروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به امریکا و دولتمردان آن کوبیده شد و درستی و صحت رویکرد چهار دهه  سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی های دقیق رهبرحکیم انقلاب درآغاز وادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد ومواضع اخیرترامپ ملت قهرمان ایران رایکپارچه دربرابرزیاده خواهی های امریکا قرارداد.  در این خصوص نکاتی چند قابل طرح و تامل است:
 
1-   فارغ از  همه تحلیل های ناظر به رفتار غیر طبیعی و ابلهانه  ترامپ، علت العلل این اظهارات این است که تلقی استکبار از امضای برجام، آغاز راهی بود که انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنان ختم شود. به وضوح در تحلیل ها و اظهارات مقامات دیروز و امروز امریکا و برخی همپیمانان غربی آنان توقع و انتظار تنازل تدریجی و گام به گام از اصول هویت ساز نظام  بیان می شد. ایستادگی جمهوری اسلامی بر اصول،ارزشهاومنافع ملی ، و موفقیت های پی درپی جبهه مقاومت، افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظامی باآزمایش انواع موشکها ، رویای تسلیم ایران را به کابوسی دهشتناک برای آنان مبدل ساخت.براین اساس هیچ تمایزاساسی میان اوباما و ترامپ یا جان کری و تیلرسون مشاهده نمی شود.  بنای بی اعتبارسازی برجام ونقض تعهدات از دوره اوباما پایه ریزی و در این دوره هم علنی تر تداوم پیدا کرد.
 
 
2-  دشمنی و بغض امریکا بر علیه فرزندان برومندو جان برکف ملت درنیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل فهم است. از نظر امریکا و ترامپ این سپاه هست که نقشه های غربزدگان داخلی را افشا وخنثی کرد و منطقه غرب آسیا را به گورستان آمال و آرزوهای امریکا، صهیونیست، تکفیریها و ارتجاع تبدیل کرد. اما دشمنان سپاه وانقلاب دچار یک خطای استراتژیک در تحلیل خود شده اند. آنان سپاه را بسان یک نهاد متداول نظامی فرض کرده اند که می توانند با اعمال تحریم جلوی رشد و بالندگی و نفوذ آن را بگیرند. اما واقعیت این است که اعضای سپاه وبسیج تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی درایران وسراسرمنطقه وجهان اسلام هستندوساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده ای  است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می شود و تنها منتظر اشاره ای از امام خود برای ادای تکلیف درضربه زدن به منافع استکباردرجای جای جهان و محوصهیونیست هستند.
 
 
3-  با تشکر ازمواضع شفاف رییس جمهور محترم درپاسخ به توهین های بی شرمانه ترامپ، به ایشان و دولتمردان یادآور می شویم با شکست پروژه مذاکره و سازش با امریکا، در دام اعتماد به اروپای هم پیمان امریکانیفتند،هرچندکه ازظرفیت آنهاودیگرموقعیت هاحتی الامکان بایدنهایت بهره برداری راداشت. به آقای روحانی توصیه می کنیم اتفاقات سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و نتایج معامله با سه کشور اروپایی را از کتاب خاطرات خود مرور کنند. آزموده را آزمودن خطاست. واین آیه کریمه راهمواره نصب العین قراردهند:
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ  بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ  وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ.
 
تنها اتکای دولت باید به خداوند متعال و توده های میلیونی مردم و دست آوردهای بزرگی باشد که به مدد روحیه مقاومت و انقلابیگری برای کشورمان به دست آمده است. مسلما در صورت ایمان به وعده های الهی واستقامت درطریق حق، نصرت و یاری الهی قطعی است. وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ
 
 
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۹۶/۷/۲۲
ارسال نظرات