خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان ارتقای سطح معنوی و اعتقادی کارکنان ارتش و خانواده آنان را از اهداف تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته روزبه روز به این هدف نزدیک‌تر شده‌یم.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۷۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

ارتقای سطح معنوی و اعتقادی کارکنان و خانواده آنان از اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتشبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی محمدی در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان عقدیتی سیاسی ارتش اظهار داشت:  24 مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای در صدد منحل کردن ارتش و مردمی شدن  بودن آن بودند، گفت: پشت پرده این اظهارات نقشه شومی بود تا قدرت جمهوری اسلامی ایران کاهش یابد و از  انسجام و قدرت گرفتن ارتش  جلوگیری کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان تصریح کرد: در برابر این توطئه‌ها حضرت امام(ره) با دوراندیشی خود مقاومت کرده و از ارتش دفاع کرد که ارتش ضامن استقلال کشور است.

وی با اشاره به  نحوه شکل‌گیری سازمان عقیدتی ارتش عنوان کرد: همین افرادی که شعار منحل شدن ارتش را سر می دادند، راضی نبودند که عقیدتی سیاسی در ارتش پایه‌گذاری شود در صورتی که امام(ره) فرمودند من ارتش بدون عقیدتی سیاسی نمی خواهم و اگر ارتش بخواهد بماند باید با روحانی و عقیدتی سیاسی بماند که در همین جریان در 24 مهر سال 58  دستور شکل‌گیری سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش را صادر کردند.

محمدی ارتقای سطح معنوی و اعتقادی کارکنان ارتش و خانواده آنان را از اهداف تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در این سازمان روزبه روز به این هدف نزدیک‌تر شده و توسعه یافته و علاوه بر آن سطح سواد پرسنل عقیدتی سیاسی افزایش یافته است.

وی به ضرورت وجود واحد عقدیتی سیاسی در ارتش پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه باید بعد معنوی در نیروهای مسلح روز به روز بیشتر شود ضرورت وجودی این مجموعه در داخل ارتش بیش از پیش احساس می شود و وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی با ارتش  دیگر کشورها در همین  موضوع است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های عقیدتی سیاسی ارتش پاسخگویی به شبهات سیاسی و اعتقادی است، گفت:  باتوجه به اینکه سربازان بسیاری به داخل پادگان ورود پیدا می‌کنند و نیاز است که فردی با آنها ارتباط معنوی ایجاد کند یک روحانی بهتر می‌تواند در این خصوص ایفای نقش کند و ارتباط اخلاقی و معنوی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی و رشادت‌های ارتش در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس روحانیون در کنار فرماندهان مؤمن و متعهد ارتش که سبقه مذهبی آنها بالا بود موجب شد اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

محمدی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس به واسطه حضور و تعامل  روحانیون در کنار فرماندهان مقتدرانه و تمام قد در جنگ حاضر و به امام(ره) لبیک گفت، اضافه کرد: وجود 48 هزار شهید ارتش که 700 نفر از آنها از شهدای والامقام استان همدان گویای این امر است.

وی با اشاره به وجود 46 هزار شهید والامقام نیروی زمینی ابراز داشت: وجود 200 هزار جانباز ارتش و هزاران آزاده نشان از حضور مقتدرانه ارتش در طول جنگ دارد و اینکه عقیدتی سیاسی نیز در کنار فرماندهان از نظر بعد معنوی کار کردند و عاشقانه در جنگ حضور یافتند.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای رسیدن به اهداف و ماموریت‌های وجودی خود اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های آموزشی، سیاسی، نظامی، تبلیغات و روابط عمومی و... انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه تبلیغات سازمان تاکید کرد: سازمان در بعد تبلیغات در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی فعالیت دارد.

محمدی افزود: این سازمان در فعالیت‌های برون سازمانی در مناسب‌های ملی، دهه فجر، هفته دفاع مقدس، مراسم رژه و... مشارکت داشته و در فعالیت های درون سازمانی اقدام به برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌کند.

وی به دیگر فعالیت‌های سازمان عقدیتی سیاسی ارتش در بعد تبلیغات درون سازمانی اشاره و بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، دعوت از شخصیت‌های علمی حوزه و دانشگاه در راستای سخنرانی برای کارکنان و خانواده‌های آنان و برگزاری دوره‌های بصیرتی از جمله آن است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان در تشریح فعالیت‌های حوزه آموزشی عقیدتی سیاسی با بیان اینکه پادگان قهرمان در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام داده است، عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی، روخوانی، روانخوانی و تفسیر برای پرسنل پایور و وظیفه در 60 کلاس به صورت مستمر در طول سال، برگزاری کلاس‌های آموزش احکام و اخلاق و عقاید برای تمام سربازان در روزهای سه‌شنبه هر هفته از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش نماز برای سربازان وظیفه تیپ در طول سال، برگزاری دوره‌های بصیرت برای خانواده‌های کارکنان پایور در کوی سازمانی به مدت چهار روز با دعوت از اساتید مجرب دانشگاه و مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

محمدی با اشاره به برگزاری کلاس برای خانواده‌های ساکن در کوی سازمانی و بیان مباحث داخل پادگان قهرمان عنوان کرد: در حوزه آموزشی علاوه بر پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی پایوران و سربازان وظیفه به صورت هفتگی توسط روحانی تیپ، برای سربازان نمازآموزی فرد به فرد را داریم که در طی سال‌های اخیر موفق به کسب رتبه نخست در نمازآموزی فرد به فرد آجا شده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات