خبرهای داغ:
بازرس عشایری استان همدان گفت: متأسفانه آموزش و پرورش استان همدان هیچ گونه خدماتی را به عشایر ارائه نمی‌دهد و یکی از دلایل عدم ارائه خدمات این است که می‌گویند عشایر شما متفرقه هستند.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۹۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

آموزش و پرورش هیچ‌گونه خدماتی به عشایر همدان ارائه نمی‌دهدحمید ترک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه عشایر ۴۵ روز از فصل بهار که می گذرد یعنی ۱۵ اردیبهشت ماه وارد استان همدان می شوند، اظهار داشت: در این زمان منابع طبیعی به عشایر سخت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گاه پلاک‌های ماشین عشایر را در می آورند و به دادگستری استان می‌برند، افزود: عشایر ما به خاطر اینکه یا دام زیاد دارند یا اینکه مراتع را تخریب می کنند این کارها را با آنها می کنند.

بازرس عشایری استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان هیچ گونه خدماتی را به ما ارائه نمی دهند، عنوان کرد: حدود ۷۰۰  نفر از عشایر چوپان هستند که نیاز به نهضت سوادآموزی دارند و ۶۰۰ نفر نیز سواد ابتدایی دارند و باید برای آنها در چادرهای عشایر طبق مصوبه دولت خدمات رسانی شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بسیار تلاش کردیم و با آموزش و پرورش و وزارت کشور جلساتی داشتیم اما متأسفانه آموزش و پرورش استان به دلایل مختلفی خدمات‎رسانی نمی کند و یکی از دلایل عدم ارائه خدمات این است که می‌گویند عشایر شما متفرقه هستند.

ترک با بیان اینکه کدامیک از عشایر می‌توانند یک‌جا ساکن باشند که ما در استان همدان آنها را یک‌جا جمع کنیم، ابراز داشت: با توجه شرایط اقلیمی استان نسبت به چهار محال و بختیاری؛ عشایر ما در شرایط بهتری از آنها هستند اما آنها سطح سوادشان بالاتر از عشایر ما است.

وی با بیان اینکه هر ساله این مشکل را با آموزش و پرورش داریم که تاکنون حل نشده است، تاکید کرد: اقداماتی از سوی وزارت کشور صورت گرفته، نامه نگاری شده اما متأسفانه آموزش و پرورش استان هیچ گونه خدماتی را به عشایر ارائه نمی‌دهد.

بازرس عشایری استان همدان خاطرنشان کرد: از نظر خدمات بهداشتی به لحاظ فردی قبل از اینکه بیماری پیش بیاید باید از آن پیشگیری شود و بیشتر بحث ما روی پیشگیری است که دکتر خیراندیش رئیس مرکز بهداشت قول‌هایی داده اند و مساعدتی در آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات