معارفه نماد “کاوه”در بازار اول معاملات بورس اوراق تهران؛
خبرگزاری بسیج: مراسم معارفه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای ورود به بورس تهران با حضور جمعی از مسئولان، اصناف، تولید کنندگان و فعالان صنعت در محل سالن کوه نور هتل اوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۵۰۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس سید محمد اتابک، مدیر عامل شرکت گسترش صنایع مهندسی کاوه پارس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این شرکت 20 شرکت زیر مجموعه دارد که یکی از شرکت آن هلدینگ است و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز از جمله شرکت های اقماری آن است.

وی با اشاره مراسم معارفه عرضه اولیه سهام شرکت کاوه جنوب کیش در بازار سرمایه، اظهار داشت: ظرفیت آن 2/1 میلیون تن در سال است و شمش از سایز 130 تا 200 و 9/1 میلیون تن  آهن اسفنجی تولید می کند. فاز دوم فولاد سازی هم با طرفیت 2/1 میلیون تن با پیشرفت 40 درصدی است.

  اتابک، در ارتباط با صادرات محصولات این شرکت گفت: هر آنچه برای این مهم باید انجام دهیم به سیاست های کلان دولت به عنوان بزرگترین یاریگر اقتصاد کشور بر می گردد. وی افزود: ما محصول را بر اساس نیاز بازار داخل عرضه می کنیم.

 وی در ارتباط با مشکلات و موانع پیش روی تولید صنایع گفت: مشکل ما تولید نیست  بلکه مشکل ما تقاضا و بازار است.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه جدی به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی تولید داریم، اما تقاضا نیست و به دلیل رکود بخشی از صنایعی که فولاد مصرف می کنند مثل ساختمان باعث فشار بر صنایع فولاد می شود لذا باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به صادرات به عنوان یک راهکار جدی توجه کنیم و صنعت فولاد می تواند به عنوان یک محصول غیر نفتی ارز آوری کلانی برای کشور به همراه داشته باشد که از جمله اقدامات برونگرایی، شرکت در نمایشگاه های بین المللی و جذب بازار خارجی است.

وی گفت: پشتوانه سیاسی و دیپلماسی سیاسی باید دیپلماسی اقتصادی را پشتیبانی کند. سیایت های کلان دولت باید از بحث حرف و شعار خارج شود و در عمل شرکت ها بتوانند از پروتکل های امضاء شده با کشورهای همسایه استفاده کنند و ارز ناشی از صادرات به داخل کشور بازگردد.

گفتنی است که؛ این واحد سال گذشته با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در بورس درج نماد شد که اکنون آماده عرضه اولیه در بازار بورس اوراق بهاردار تهران می شود.

فولاد کاوه جنوب کیش سال ۸۵ با سرمایه اولیه یک میلیارد تومانی تاسیس شد؛ پس از طی فرایند توسعه و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام با سرمایه اسمی ۶۰۰ میلیارد تومانی، دو سال پیش درج نماد شد و اکنون این شرکت با افزایش سرمایه ۱۶٫۶ درصدی، ۷۰۰ میلیارد تومانی شده است.

نویسنده: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات