خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: شوراها همراه دولت هستند و از برنامه‌های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی پشتیبانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۳۳۵۲۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر ظهر امروز در جلسه شورای استان قم که در سالن جلسات معاونت شهرسازی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بررسی طرح‌ها در کمیسیون‌ها اظهار کرد: باید بحث‌های تخصصی در کمیسیون‌ها مطرح شود و اعضای شورا در جلسات با دست پر حاضر شوند.

وی ادامه داد: در خصوص بحثی که دولت آمریکا و ترامپ در خصوص برجام و تحریم سپاه پاسداران مطرح کرده است، به عنوان نمایندگان مردم اعلام می‌کنیم که سپاه پاسداران یک تشکیلات مرسوم نظامی دنیا نیست، بلکه سپاه از افرادی تشکیل شده است که با احساس وظیفه وارد میدان شدند و از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حراست می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: آمریکا امنیت ملی ایران را نشانه گرفته است، سرنوشت افرادی همچون قذافی را دیدیم که در برابر آمریکا تسلیم شدند و سرنگون شدند.

آتش زر با تاکید بر اینکه  شوراها همراه دولت هستند و از برنامه‌های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی پشتیبانی می‌کنند به تاریخچه شوراها در ایران اشاره و اظهار کرد: پنج اصل از قانون اساسی درباره شوراها است، در اواخر دهه 70 با تاکیدات مقام معظم رهبری شوراها در کشور تشکیل شدند، اما دولت‌ها در دوره‌های مختلف نخواستند که قدرت خودشان را به شوراها واگذار کنند.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای توسعه یافته و حتی کشوری همچون عراق تمام امور در دست شوراها است و استاندارها در عراق توسط شوراهای استان انتخاب می‌شوند، اکنون شهرداری‌ها در کشور در زمینه مدیریت شهری با مشکلاتی روبرو هستند و به همین دلیل شوراهای شهر و استان به جایگاه خود نرسیدند.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: پیشنهاد می‌کنم که در خصوص پیگیری امور بین شوراهای شهرستان و استان تقسیم وظیفه شود، دولت طی چند سال اخیر در زمینه حمل و نقل به شهر قم کمک نکرده است.

آتش زر با اشاره به مشکل حمل و نقل بین شهر قم و شهرهای تابعه اظهار کرد: سرویس اتوبوسرانی بین شهر قم و شهرهای تابعه همچون کهک وجود ندارد و حمل و نقل برای مردم این شهرها هزینه زیادی دارد و باید برای راه اندازی سرویس‌های حمل و نقل بین شهر قم و شهرهای تابعه برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: شورای استان قم سه کمیسیون عمران و حمل نقل، برنامه و بودجه و نیز امور فرهنگی دارد، کمیسیون‌های این شورا براساس رای گیری پنج نفره و هفت نفره است، شورای اسلامی استان قم 12 عضو دارد.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: انتخاب اعضای کمیسیون‌ها شوراها بنابر پیشنهاد رئیس شورا و رای گیری از اعضای شورا است.

آتش زر با اشاره به وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: این کمیسیون باید پیگیری دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض را انجام بدهد، باید دولت آمار درستی در زمینه عوارض سوخت را ارائه بدهد، به دنبال تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی استان قم هستیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان قم به دنبال برگزاری جلسات مشترک با مدیران مختلف استان و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و تولید مسجد مقدس جمکران و مدیر حوزه‌های علمیه هستند.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار داریم، شورای اسلامی استان قم به دنبال حل مشکلات استان است.

آتش زر با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی در استان قم اظهار کرد: باید شوراها در استان قم به دنبال پیگیری رفع آلودگی‌های زیست محیطی در نقاط مختلف استان باشند، همچنین در جلسات شورای اسلامی استان قم به دنبال دعوت از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان مهمان و پیگیری مطالبات مردم از مدیران باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها