فرمانده سپاه روح‌الله در گفت و گو با بسیج:

ایجاد 3000 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی/اجرای 220 پروژه محرومیت‌زدایی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در عرصه محرومیت‌زدایی در سطح کلان در سطح استان در سال جاری بیش از 220 پروژه محرومیت‌زدایی شناسایی و منابع آن تامین شده است.
کد خبر: ۸۹۳۳۵۷۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی در روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو از توابع شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه بسیج سازندگی در چند عرصه مشغول فعالیت است، گفت: یک عرصه اردوهای جهادی است که بخشی از جهادگران فعال در این عرصه از بسیجیان خود استان هستند.

وی افزود: جمعی از بسیجیان از سطح کشور در عرصه سازندگی در استان مرکزی فعالیت دارند که در روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو نیز شاهد حضور گروه‌ جهادی "سایه خورشید" هستیم. که متناسب با نیازمندی جامعه هدف فعالیت‌ انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در عرصه محرومیت‌زدایی در سطح کلان در سطح استان در سال جاری بیش از 220 پروژه محرومیت‌زدایی شناسایی و منابع آن تامین شده است و تاکنون 70 پروژه‌ اجرایی شده است و تا پایان سال نیز مابقی پروژه‌ها را امیدواریم تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

سردار پاسدار کریمی عرصه پیشرفت و آبادانی را دیگر عرصه فعالیت بسیج سازندگی در استان برشمرد و گفت: در این عرصه بسیج سازندگی در بیش از 52 روستا در شهرستان‌های خنداب، شازند و خمین در بخش زیرساخت‌ها، آموزش و اشتغال، مباحث فرهنگی و اجتماعی، تغذیه و سلام مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بودجه‌ها و عرصه‌ها نیز در این زمینه مشخص شده است و از ابتدای سال گروه‌ها مشغول فعالیت هستند به طوری که در شهرستان خنداب تعداد 3 پروژه بیش از 40 درصد پیشرفت داشته‌اند. برای این 3 پروژه نیز 400 میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز بسیج سازندگی هر ساله اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم می‌کند که برای این منظور از چند ماه قبل فعالیت گروه‌ها آغاز می‌شود.

سردار پاسدار کریمی ادامه داد: امسال بیمارستان صحرایی امسال در منطقه روستایی چهارچشمه خمین برپا شد و بیش از 25 هزار نفر پایش سلامت شدند و حدود 6 هزار نفر از خدمات رایگان تخصصی این بیمارستان بهره‌مند شدند. خدمات در این بخش تا تکمیل دوره درمان از سوی بسیج جامعه پزشکی دنبال می‌شود.

وی افزود: از امسال اردوهای جهادی و حوزه سلامت و دیگر عرصه‌ها با تغییر رویکرد پیدا کرده است و اردوهای جهادی معین می‌شوند تا اقدامات و خدمات محرومیت‌زدایی در مناطق محروم مستمر شود تا نتیجه نهایی حاصل شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه اقتصادمقاومتی اشاره و تصریح کرد: رویکرد سپاه در عرصه اقتصادمقاومتی توجه به بخش خُرد جامعه است یعنی مشاغلی که با هزینه‌ای اندک و ارائه آموزش در جامعه محقق می‌شود.

 سردار پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: در این عرصه در سال‌های گذشته بیش از 3 هزار شغل در سطح استان مرکزی توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است. برای امسال نیز بیش از 1500 فرصت شغلی هدف گذاری شده است و اقدامات در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش بیش از 30 هزار نفر در عرصه‌های مختلف آموزش دیده‌اند. همچنین عرصه دیگر فعالیت سپاه ترویج کشاورزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار