مواضع شکست‌خورده هم‌زمان ترامپ علیه چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا، مکزیک، کره شمالی و ایران، سریال پایان‌ناپذیری است که در ایستگاه اخیر علاوه بر تهاجم‌های برجامی و تکرار نشخوارهای تحریم و تهدید و سایر محکومیت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، این‌بار متوجه یکی از شاخص‌های توانمندی نظام یعنی سپاه پاسداران شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۶۰۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، دنیا و غالب جوامع بشری جهان گرفتار چالش‌های متعددی شدند که قبلاً تا این حد تجلی رسانه‌ای و یا دیپلماتیک نداشت و غالباً در پشت پرده لابی‌های پنهان و فشارهای نامحسوس قابل ردگیری بود، فلذا تردید نباید کرد که مواضع خصمانه این روزهای ابلهی به‌نام دونالد ترامپ، در اصل علنی‌شدن چهره واقعی همان آمریکایی است که امام راحل آن را شیطان بزرگ می‌نامید و رهبری معظم انقلاب اصرار می‌کرد که دست‌های چدنی‌اش در دستکش‌های مخملین پنهان شده است و استارت این‌گونه موضع‌گیری‌ها نیز از همان انتخابات ریاست جمهوری زده شد که طی آن، ترامپ با صراحت لهجه منحصربه‌فردش، ماهیت گرگی آمریکا را که در لباس میش متجلی شده بود، به نمایش گذاشت.

مواضع شکست‌خورده هم‌زمان ترامپ علیه چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا، مکزیک، کره شمالی و ایران، سریال پایان‌ناپذیری است که در ایستگاه اخیر علاوه بر تهاجم‌های برجامی و تکرار نشخوارهای تحریم و تهدید و سایر محکومیت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، این‌بار متوجه یکی از شاخص‌های توانمندی نظام یعنی سپاه پاسداران شد.

ترامپ در استیصال کامل در حالی تاریخ شکست‌های آمریکا از ایران اسلامی در چهار دهه اخیر از گروگان‌گیری تا دستگیری ذلیلانه تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس را مرور می‌کرد که خودش هم نمی‌دانست که به‌عنوان اعترافات تاریخی، پوشالی بودن نظام سلطه در مقابل اراده ایمانی یک ملت را اثبات می‌کرد.

تهاجم هم‌زمان به برجام و سپاه پاسداران و توان تهاجمی این نهاد ارزشمند در تهدید منافع نامشروع آمریکا در منطقه خاورمیانه، منفعلانه‌ترین مواضع یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که البته با تهدیدات توخالی و وعده‌های پوشالی سعی بر آن داشت که همچنان خود را مقتدر نشان دهد، غافل از آنکه اقتدار در واژه‌ها و کلامی نیست که به‌کار گرفته می‌شود، بلکه در چینش قطعاتی است که پازلی را کامل می‌کند!

ترامپ در اشتباهی استراتژیک ضمن تأکید احساسی و غیرمستند بر نقض برجام توسط ایران و ادامه فعالیت‌های هسته‌ای در مراکز نظامی، با به‌کارگیری سخیف‌ترین واژه‌ها مانند تروریست، فاسد، عامل ناامنی، ضدمردمی و ... نیز به نهادی حمله کرد که در پیشینه انقلابی کشور ما، محبوب‌ترین و مردمی‌ترین نهاد کشور و تأثیرگذارترین تشکیلاتی است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به داشتنش می‌بالند.

نهادی که با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده و رزمنده، ضمن حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی، از ناموس، امنیت، عزت، اقتدار و عظمت ملت ایران نیز دفاع کرد و امروز کشور به‌ظاهر ابرقدرتی مانند آمریکا، در مقابل ما زانو زده و به‌جز همین اولتیماتوم‌های تکراری و بی‌ارزش، هیچ حرف نویی ندارد که بتواند متحدان پلید منطقه‌ای‌اش مانند اسرائیل و عربستان را خشنود و امیدوار سازد.

نفوذ معنوی سپاه در آحاد مردم کشورهای منطقه و جبهه گسترده مقاومت، بسیار بسیار فراتر از حضور نظامی و متداولی است که ارتش‌های متجاوز دنیا تحت عنوان پایگاه‌های فرامنطقه‌ای در حاشیه این کشورها مستقر می‌شوند.

سخنان روز گذشته ترامپ باوجود همه دروغ‌پراکنی‌ها و شایعه‌پذیری‌ها و نیز کینه‌ورزی‌ها و قاعده‌ستیزی‌ها، این فایده را داشت که حداقل، خوش‌بینان دیروز، به دلواپسان دیروز و امروز حق داده و مهر تأیید بر عدم خوشبینی مقام معظم رهبری از آمریکا زده و آنها هم به این باور رسیده‌اند که آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست و مذاکره با آمریکایی‌ها و لبخند و قدم‌زدن با آنها، نمی‌تواند ماهیت گرگی آنها را تغییر داده و ما را به ادامه همکاری و همراهی با آنها ترغیب کند!

اینجاست که ما نه‌تنها نباید به آمریکایی در برجام و یا در هر جلوه دیپلماتیک و غیره اعتماد کنیم، بلکه باید مصمم‌تر از گذشته، اراده خود را جهت تحقق استراتژی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و نیز استمرار سیاست‌های میدانی سپاه قدس به فرماندهی مقتدرانه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و نقش آفرینی‌های فداکارترین فرماندهان و نیروهای تحت امر همانند سردار همدانی‌ها و شهید حججی‌ها در دفاع از حرم اهل بیت(س) و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی به‌عنوان پیش‌ضمانت‌های تأمین امنیت داخلی و منطقه‌ای که در اصل ضمن خنثی کردن جنگ‌های نیابتی، سبب زمین‌گیرشدن جنگ‌افروزان واقعی جهان یعنی نظام سلطه به رهبری آمریکا و میدان‌دارای صهیونیسم‌ها نیز شده و خواهد شد.

ما از عصبانیت آمریکا و اسرائیل و عربستان که سردمداران تروریسم جهانی هستند، به‌خوبی می‌توانیم به صحت عملکرد خویش پی برده و بر استمرار آن اصرار ورزیم و مواضع ضدایرانی ترامپ نه‌تنها قادر به ایجاد ارعاب در ایران انقلابی نیست، بلکه ضرورت وحدت و یکپارچگی ملت و مسؤولین نظام از همه طیف‌های خودی را گوشزد کرده و ما را به‌جای چشم‌داشت به مواهب دروغین نظام سلطه جهانی به داشته‌های خودمان توجه داده است.

انسجام امروز ضدآمریکایی و ضداسرائیلی در ایران اسلامی و موضع‌گیری انقلابی غالب مسؤولان ارشد و هم‌نوایی کامل با افکار عمومی در ایران و منطقه، دندان‌شکنانه‌ترین پاسخی است که ملت ما می‌توانست به یاوه‌گویی‌های یک‌سال اخیر ترامپ و نتانیاهو و سایر مزدوران منطقه‌ای آنها بدهد.

امیدواریم که این بصیرت ولایی و انقلابی که این روزها همه‌گیر شده است، همچنان استمرار یابد و در فرازهای بعدی نیز طیفی را متمایل به مذاکره و تفاهم و توافق با کسانی نکند که تحت هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و در قبال ملت بزرگوار ایران، قادر و قائل به رعایت ادب و آداب متعارف سیاسی و دیپلماسی نبوده و نیز فاقد سواد تاریخی و جغرافیایی بوده و برای دل‌خوشی متحدان منطقه‌ای خویش حتی حاضر هستند بر بدیهی‌ترین اصول حاکمیتی و مالکیتی پای گذاشته و خلیج همیشه فارس را نیز جور دیگری خطاب کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها