پیگیر تملک املاک مازاد استان برای مراکز پارک علم و فناوری هستیم

احمدی لاشکی: درصدد هستیم با هماهنگی استانداری مازندران پیگیری کنیم تا اداراتی که املاک مازاد دارند در شورای تحول استان، این فضاهای مازاد که دارای وسعت بزرگی باشند و جوابگوی نیاز باشد در اختیار مراکز پارک علم و فناوری قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۶۶۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم احمدی لاشکی در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان به همراه مسؤولان استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه پیشقراول پارک علم و فناوری نوشهر، دانشگاه علوم دریایی است، اظهار کرد: نخبگان بسیار بزرگی در مرکز رشد دانش بنیان نوشهر حضور دارند و ایده‌های خیلی ارزشمندی را ارائه می‌کنند که امیدواریم به ثروت تبدیل شوند.

وی افزود: این مرکز در حوزه علوم دریایی دارای ایده‌های بسیار خوبی از سوی نخبگان برخوردار شد که می‌تواند هم برای دانشگاه علوم دریایی نوشهر و هم در بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مسؤولان شهرستانی سعی در احداث ساختمان مستقل و متناسب با نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم.

این مسؤول بیان کرد: مراکز پارک علم و فناوری به قدری اهمیت دارد که فضاهای چندین هکتاری در شهرهای بزرگ ایران و بعضاً خارج کشور در اختیار آنها قرار دارد.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: در شورای عالی «عتف» که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد و بنده به عنوان نماینده مجلس در آن حضور داشتم، پنج استان اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، بوشهر و یزد به عنوان مناطق ویژه مراکز علم و فناوری کشور شناخته شدند و فعالیت‌ این مراکز در کشور می‌تواند جلوی فرار مغزها را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه مراکز پارک علم و فناوری مازندران نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی برای بنیاد نخبگان و مراکز پارک علم و فناوری بودجه‌های خوبی تخصیص داده می‌شود تا در اختیار نخبگان و ایده‌پردازان قرار گیرد و از کنار آن هم نیازهای کشور و خودشان تأمین شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم با هماهنگی استانداری مازندران پیگیری کنیم تا اداراتی که املاک مازاد دارند در شورای تحول استان، این فضاهای مازاد که دارای وسعت بزرگی باشند و جوابگوی نیاز باشد در اختیار مراکز پارک علم و فناوری قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها