سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان با حضور در مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مسعود مقدم رشت از روند کاري اداره اين مدرسه بازديد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۱۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عصر پنج‌شنبه سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در بازدید از مدرسه راهنمایی دخترانه  شهید مسعود مقدم به استفاده از ظرفيت سازمان ها و دستگاه هاي برون سازماني را در امر پيشگيري اجتماعي مطلوب اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفيت هاي ديگر ادارات و نهادهاي مرتبط در امر تحکیم خانواده و مهمتر از آن استفاده از اقدامات فرهنگی در ارتقاء تحکیم خانواده توسط دانش آموزان دختر موثر است.

فرماندهي سپاه قدس استان گیلان فعاليت هاي آموزشي و مشاوره اي در بين جوامع هدف همانند مساجد، مدارس، دانشگاه ها و ديگر سازمان هاي دولتي و مردمي را يکي از روش هاي اثربخش آموزش همگاني برشمرد که مي تواند مشارکت مردمي در ايجاد بنیان خانواده را در پي داشته باشد.

سردار محمد عبدالله‌پور ضمن بازديد از مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مسعود مقدم رشت از طرح فرهنگی و آموزشی را از فعاليت هاي بسيار خوب مدرسه راهنمایی دخترانه شهید مقدم رشت برشمرد و گفت: همراهی و همکاری خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت در راستای فعالیت‌های مدارس، می‌تواند تحولات تربیتی چشمگیری را در جامعه ایجاد کند در غیر این‌صورت این مهم تحقق نخواهد یافت.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش یکی از نهادهای مؤثر در سطح جامعه است که تأثیرات زیادی بر بدنه جامعه به ویژه نوجوانان دارد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز تمامی اقدامات فرهنگی در سیستم آموزش‌ و پرورش، افزود: آموزش‌ و پرورش از 2 قشر مهم برخوردار است؛ یکی قشر معلمان هستند که به عنوان یک قشر تأثیرگذار در جامعه شناخته می‌شوند و دیگری دانش‌آموزان که قسمت زیادی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

سردار عبدالله‌پور اضافه کرد: این مثل معروف بین همه ما وجود دارد که انسان از معلم یا استاد خود بیش‌تر از پدر و مادر خود تأثیر می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش بخش زیادی از عمر نوجوانان را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش همانند تونلی طولانی است که کودک از این طرف آن وارد و پس از گذشت 12 سال نوجوان و جوان از آن خارج می‌شود.

عبدالله‌پور افزود: درباره نقش خانه و مدرسه و اجتماع در تربیت فرزندان، گفت: در این بین نقش مدرسه و خانواده از همه حساس‌تر است چون اگر تربیت در خانواده و مدرسه مناسب باشد جامعه نیز اصلاح می‌شود.

در پایان سردار عبدالله‌پور با حضور در کلاس های این مدرسه با طرح سوال به سه نفر از دانش آموزان این مدرسه سفر مشهد مقدس بهمراه خانواده شان اهدا نمود.

ارسال نظرات