پیام سرپرست شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی «عصای سفید»؛

روشندلان پیشتازتر از افراد عادی جامعه، درخشیده‌اند

سرپرست شهرداری تبریز با صدور پیامی، ضمن گرامی‌داشت ۲۴ مهر روز جهانی «عصای سفید» بر ضرورت نقش‌آفرینی جامعه نابینایان در زمینه‌های مختلف اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۴۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در پیام محمدحسین اسحقی آمده‌است: تحولات اجتماعی همواره محل نشو و نمای استعدادهایی است که اگرچه از برخی نقص‌های جسمی در محدودیت هستند؛ اما به واسطه قدرت ایمان و اراده، موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و پیشتازتر از بسیاری از افراد عادی جامعه، درخشیده‌اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرده‌است: همت کارساز نابینایان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، الگوی مترقی امید و کوشش است.
اسحقی با تاکید بر این که حضور روشندلان در جامعه باید فعالانه و نشاط‌‌بخش باشد، تاکید کرده است: توسعه، پیشرفت و آبادانی، تنها در صورتی حایز اهمیت است که ظرفیت‌های آن در خدمت آحاد جامعه، از جمله معلولان و نابینایان باشد. فعالیت‌های عمرانی شهرها، فرصت ارزشمندی است که باید با اجرای برنامه‌های مناسب‌سازی محیطی و نوسازی کاربری‌های قدیمی، امکان حضور خلاقو بانشاط نابینایان را در عرصه کلی شهر از قبیل پارک‌ها، کتابخانه‌ها، مراکز خرید،حمل‌و‌نقل عمومی، بخش‌های خدماتی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مراکز تفریحی و ورزشی فراهم کند.
سرپرست شهرداری تبریز با اشاره به محدودیت اختیارات شهرداری در این حوزه، اظهار امیدواری کرد برنامه‌های مناسب‌سازی محیطی با همکاری و درک مشترک عموم دستگاه‌های اجرایی، به نقطه شکوفایی و تاثیرگذاری برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار