خبرهای داغ:
حضرت آیت الله ناصری گفتند: هر گاه نامی از اختلاف و دو قطبی شدن و این گونه موارد در عرصه سیاسی کشور و جهان می شنوید، اطاعت محض از ولی فقیه را فراموش نکنید و بدانید این اطاعت باید همیشگی باشد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۶۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ آیت الله محمد ناصری عصر جمعه، در دیدار با جامعه پزشکی اصفهان در مسجد کمرزرین گفت: انسان دارای دو وجود جسمانی و روحانی است که در وجود جسمانی خواب و بیداری، عزّت و ذلّت، فقر و غنا و حیات و ممات دارد و حیات روحانی هم دارای همین ویژگی و حالات بعد جسمانی است.

وی افزود: پس همین طور که روح انسان این حالات را دارد، روح انسان می تواند بیمار شود و در این صورت باید به دنبال مداوای آن باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در تمامی شاخه های مختلف بیماری های جسمانی پزشک های متعدد با تخصص های متفاوتی داریم و در همین رابطه در تاریخ آمده است جالینوس طبیب زمان زندگی حضرت عیسی بن مریم(ع) و نخستین کسی که جراحی انجام داد، نامه ای به حضرت می نویسد و در آن عنوان حضرت عیسی(ع) را طبیب روح خطاب می کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: در بیان طبیب روح می توان از خداوند متعال و اهل بیت(س) نام برد و در زمانی که به اهل بیت(ع) دسترسی مستقیم نداریم می توانیم به سراغ علمای با عمل برویم.

رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج)، در جمع اهالی سلامت اصفهان در تشریح وضعیت انسان در دنیای فعلی گفت: ما اکنون در منزل چهارم هستیم و دو منزل دیگر پیش رو داریم، چرا که عالم ذرّ نخستین عالمی بود که در آن واقع شدیم و از تمامی انسان ها اعتراف گرفته شد که خداوند متعال وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: انسان ها در دنیا آمده اند تا برای آخرت خود تجارت کنند نه این که غرق در زندگی دنیوی شوند و آخرت را فراموش کنند چرا که دنیای آخرت تمام نشدنی است و تمامی اعمال انسان ها به طور دقیق ثبت می شود.

حضرت آیت الله ناصری از چهار مدرکی که به استناد آن ها ثبت می شود نام برد و در تشریح این موضوع گفت: برای تمامی انسان ها پرونده عمل تشکیل می شود و اعمال ما در آن ثبت می شود و همچنین فرشتگانی همیشه همراه انسان هستند و در همین رابطه روایت داریم که در هنگام قضای حاجت از فرشتگان بخواهید تا با شما داخل نشوند.

وی افزود: از طرفی آیه صریح قرآن داریم تمامی اعمال انسان ها مانند فیلمی ثبت می شوند و اعضای بدن انسان مانند چشم و زبان و پا بر اعمال انسان شهادت می دهند.

استاد برجسته اخلاق ادامه داد: در قرآن هم داریم که خداوند فرموده در آخرت اعمال گذشته را نشان می دهد و همچنین منظور از شهودی که به ما می گویند، شب و روز است که بر انسان شهادت می دهند.

آیت الله ناصری ابراز کرد: دنیا مکان بدی نیست بلکه نباید به آن محبت و علاقه داشت تا انسان به واسطه آن به گناه نیفتد و بدانیم که محبت ورزیدن به دنیا سرچشمه هر گناهی است.

وی اقامه نماز امام زمان(عج) در شب های جمعه صلوات فرستادن را از اعمال پر فضیلت جمعه دانست و گفت: فراموش نکنید تعطیلی یک روز در هر هفته بیشتر از تفریح و گردش به علّت تجارت برای آخرت و انجام مستحبات است.

حضرت آیت الله ناصری در پایان ضمن اشاره به اوضاع سیاسی جامعه معتقد بود: هر گاه نامی از اختلاف و دو قطبی شدن و این گونه موارد در عرصه سیاسی کشور و جهان می شنوید، اطاعت محض از ولی فقیه را فراموش نکنید و این اطاعت می بایست همیشگی باشد؛ پس طبق نظریات مقام معظم رهبری عمل کنید تا در دنیا و آخرت آزاد باشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها