معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:
معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: آمریکا می‌خواهد مشکلات اقتصادی برای ایران پیش آورد تا مردم در مقابل نظام قرار گیرد و ترامپ می‌خواهد با حل‌نشدن مشکلات مردم را در مقابل جمهوری اسلامی و سپاه قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۶۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
حجت اله صادقی، معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه با سخنرانی اخیر ترامپ اظهار داشت: در سیاست خارجی امریکا راهبرد متحد سازی وجود دارد و از روز نخست کار خود به دنبال متحد کردن دشمن‌ها علیه کشور‌هایی مانند ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر سیاست‌های آمریکا این بوده که تمام رؤسای جمهور امریکا؛ رژیم صهیونیسم محور بودند، افزود: برنامه‌های سیاست‌های خارجه مبنای این است که منافع ملی رژیم صهیونیستی برآورده شود و آمریکا در طول سال‌های متمادی ثابت کرده راهبردش برای ایران با زبان تحقیر و کوچک شمردن ایران است و در بحث‌های مانند حقوق بشر، تروریسم و هسته‌ای به واضح می‌توان این سیاست آمریکا را دید.

عدم پایبندی آمریکا به هیچ قاعده بین‌المللی/ سخنرانی ترامپ مانور تبلیغاتی است

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بیان کرد: امریکا ازلحاظ حقوقی پایبند به هیچ قاعده بین‌المللی نیست و هرجایی که بداند در راستای منافع ملی ان است اجرا می‌کند هر تصمیمی که امریکا بگیرد در این راستا قابل ارزیابی است.

وی تصریح کرد: اصولاً ترامپ رئیس‌جمهوری است که اهل سیاست و سیاست ورزی نیست و نباید انتظار داشته باشیم عالم به علم سیاست‌های بین‌الملل باشد بنا براین ازلحاظ حقوقی نیز سخنان ترامپ چندان تأثیر بین‌المللی ندارد چراکه قرارداد بین‌المللی که بین چند کشور بسته می‌شود توسط یک کشور نمی‌تواند لغو شود و این عکس‌العمل ترامپ درواقع یک مانور تبلیغاتی است.

صادقی بابیان اینکه گذشت این‌همه زمان از پیروزی انقلاب، بدون استثنا در تحریم بوده‌ایم، عنوان کرد: اگر در این زمینه نرمش داشته باشیم تا امریکا ما را تحریم نکند امری شدنی نیست چراکه اگر کوتاه بیاییم و تسلیم سیاست‌های آمریکا شویم طبیعتاً امریکا برجام دیگری جلوی روی ما می‌گذارد به‌عنوان‌مثال خود مردم ایران به عیناً دیدند که آمریکا بحث برجام را نه‌تن‌ها قبول نکرده بلکه بحث موشک‌های ایران را نیز مطرح کرده و اگر در مقابل امریکا نرمش نشان دهیم تا ازلحاظ بین‌المللی کمکی به ما کند طرز فکر درستی نیست چراکه دقیقابرعکس اتفاق میافتد.

وی تصریح کرد: بنابراین نباید تسلیم سیاست‌های امریکا شویم و نرمش نیز نباید نشان دهیم چراکه نرمش در هر مسئله‌ای؛ مسائل دیگری را نیز در پی دارد.

معاون سیاسی سپاه حصرت ابوالفضل (ع) استان لرستان خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنرانی خود مطرح کرده که نواقصی در بحث برجام وجود دارد و به‌صورت صریح به مسئله موشکی ایران اشاره‌کرده درحالی‌که این مقوله جدا از هم هستند و موشک ربطی به برجام ندارد و دلیل طرح این موضوع از سوی ترامپ این بوده که موشک سبب اقتدار مردم ایران شده و امریکا این قدرتمندی ایران درزمینهٔ موشکی را نمی‌خواهد بپذیرد.

ترس آمریکا از فعالیت‌های موشکی دلیل تروریسم نامیدن سپاه پاسداران/ ترس آمریکا از سپاه طبیعی است

وی با تأکید بر اینکه مشکل امریکا پیرامون بحث موشک‌ها به خاطر قدرتمندی پاسداران انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه پاسداران انقلاب اسلامی این موشک‌ها را در اختیار داشته و امریکا به دلیل واهمه از سپاه، سعی در مقابله با این قشر دارد.

صادقی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های سپاه این است که نیرو‌های مردمی و ایده اولوژیکی هستند، عنوان کرد: سپاه پاسداران موشک‌های پیشرفته دسترسی یافته که با ریخته شدن خون‌هایی هم، چون شهید تهرانی مقدم به‌دست‌آمده و ترس و هراس آمریکا از اینکه نهاد قدرتمندی هم، چون سپاه این تکنولوژی را در دست دارد طبیعی است.

وی افزود: بنا براین قدرتمندی سپاه زمینه‌ساز خشونت امریکا شده و دو موضوع سپاه و موشک‌ها را در این زمینه مطرح کند، اما غافل از این‌که راه به‌جایی نمی‌برد.

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان عنوان کرد: سپاه اقداماتی در راستای حمایت از مردم، مظلومیت، مبارزه با تروریسم و در راستای محرومیت‌زدایی و در کل خدمت به خلق‌الله بوده و ترامپ با دو سخنرانی نمی‌تواند تأثیری در دید مردم نسبت به سپاه داشته باشد.

وی عنوان کرد: همه نهاد‌هایی که در نظام اسلامی وجود دارند زیر نظر ولایت‌فقیه هستند و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و مباحثی که ترامپ مطرح کرده در راستای ضدیت با منافع ملی و امنیت ملی کشور و مردم ایران بوده طبیعی است که این مسئله زمینه‌ساز شده تا اتحادی در بین مسئولان علیه سخنان ترامپ به وجود آمده است.

صادقی افزود: از سویی دیگر دولت اقدامات سپاه را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس،  مقابله با گروهک های ملحد، گروهک های تکویری ، حفاظت از مرز ها و محرومیت زدایی و ...می‌بیند و طبیعی است که دولت از این نهاد مقدس حمایت به عمل آورد.
وی گفت: طبیعی است از اول انقلاب تاکنون امریکا به دنبال این بوده نظام اسلامی را از پای درآورد چراکه امریکا می‌خواهد در هرکجا باشد بزرگ‌تر باشد و جمهوری اسلامی ایران این اجازه را نداده و امریکا این موضوع را نمی‌پسندد و می‌خواهد برادر بزرگ در هرکجای جهان باشد و آمریکا درصدد مقابله با مردم ایران برآمده است که تحریم‌های متعددی علیه این کشور بسته می‌شود که یکی از آن‌ها بحث هسته‌ای بود که به برجام رسید.

مقابله با پیشرفت و آبادانی کشور از اهداف آمریکا است

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان افزود: یکی از دلایل مهم این است که آمریکا به هر دلیل و بهانه می‌خواهند جلوی پیشرفت و آبادانی کشور ایران را بگیرند و مخالفت می‌کند و امریکا احساس می‌کند در بحث برجام کشور‌های دیگر در ایران می‌توانند سرمایه گداری کنند، اما امریکا نمی‌توانند به ایران بیا‌یند و سوم اینکه ایران را وادار به تسلیم در مقابل امریکا کنند تا نشان دهند آنکه در این جهان می‌تواند تصمیم بگیرد امریکا است.

وی عنوان کرد: بحث دیگر پیرامون این قضیه متحد سازی دشمنان ایران است که از صحبت‌های ترامپ حمایت کردند به‌ویژه رژیم صهیونیستی چراکه سیاست ترامپ رژیم صهیونیسمی محور است.

سیاست آمریکا؛ ایجاد تفرقه بین مردم و نظام است

صادقی با اشاره به اینکه در سخنرانی ترامپ مشخص است که خواهد بین نظام و جمهوری و مردم اختلاف بیندازد، افزود: مسئله دیگر این است که امریکا می‌خواهد مشکلات اقتصادی برای ایران پیش آورد تا مردم در مقابل نظام قرار گیرد چراکه ترامپ می‌خواهد مشکلات حل‌نشده  باشند تا مردم را در مقابل جمهوری اسلامی و سپاه قرار دهد.

وی بابیان اینکه هدف اساسی ترامپ و نظام سیاسی امریکا از مطرح کردن این مسائل ایجاد تنش و آشوب داخل ایران است، افزود: از دیگر اهداف ترامپ این است که شاید نتوانست رفتار مردم را تغییر دهد، اما رفتار دولتمردان را تغییر دهد.

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بابیان اینکه در مورد اینکه چرا نگاه ترامپ و امریکا به سپاه نگاه تروریستی است تا در سازمان‌های بین‌المللی معرفی کنند، گفت: تروریست، تروریست پرور و تروریست دواتی آمریکا و رژیم صهیونیسمی است چراکه هر گروهک تروریستی که ایجادمی شود بدون استثنا رزیم صهیونیستی و آمریکا از آن حمایت می‌کند که خود تروریسم دولتی است.

اقتدار و توانمندی سپاه دلیل رفتن در لیست گروهک‌های تروریستی

وی عنوان کرد: تروریسم و قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به این برمی‌گردد که زمان ایجاد گروهک های تروریستی، تنها نهادی که با آن‌ها مبارزه می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد سپاه پاسداران است و فعالیت سپاه به‌گونه‌ای است که یکی از سرداران سپاه محبوب جهانیان می‌شود که امریکا این را نمی‌پذیرد و همین زمینه‌ساز این شده آمریکا با سپاه مشکل داشته باشد و هراس سربازان امریکای از سپاه سبب شده که سپاه در لیست گروهک‌های تروریستی قرار گیرد.

صادقی تصریح کرد: هدف امریکا از قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به دلیل اقتدار و توانمندی سپاه در مسائل منطقه‌ای و جهانی است و آمریکا با مطرح کردن تروریست بودن سپاه درصدد تضعیف و مقابله با سپاه برآمده است، چون از رویارویی مستقیم با سپاه هراس دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی/ اجرای اقتصاد مقاومتی سبب شکست تحریم‌ها می‌شود

وی بابیان اینکه درزمینهٔ مسائل پیش‌آمده باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد چراکه ظرفیت‌های داخلی مهم‌ترین و اولین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد، افزود: صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی است و اگر ما پایبند به اقتصاد مقاومتی باشیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم قطعاً تحدید‌ها نمی‌تواند کارساز باشد.

نخبگان بهترین راه‌حل برای رفع تحریم‌ها هستند

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: بیشترین سرمایه گداری را روی نخبگان و جوانان جامعه باید داشته باشیم تا به‌جای نگاه کردن به بیرون با نگاه به درون در برابر تحریم‌ها سربلند باشیم و از سویی دیگر با کشور‌های دشمن آمریکا وارد مذاکره شویم و همکاری کنیم که در این زمینه کم نیستند کشور‌هایی که دل‌خوشی از امریکا ندارند.
 
 گفت و گو : مرضیه شیرخان
انتهای پیام/
ارسال نظرات