خبرهای داغ:
رستمی در همایش توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود گفت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار خانوار در کشور زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از 30 درصد است.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۷۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا رستمی در همایش یکروزه توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود که به میزبانی سالن ولایت فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۶ میلیون خانوار روستایی و عشایر کشور، ۲ میلیون خانوار زیر پوشش سایر بیمه‌ها بوده و بقیه آنان را باید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان پوشش دهد.
پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان یک میلیون و 600 هزار خانوار در کشور/ ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از 30 درصد
وی افزود: با این حال، تاکنون فقط یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در کشور زیر پوشش این صندوق هستند.
رستمی با اشاره به انجام تبلیغات در شبکه‌های استانی صدا و سیما، برای شناساندن مزیت‌های صندوق به روستاییان، خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی با زیر پوشش قرار دادن ۱۷۰ هزار خانوار در رتبه نخست و هرمزگان در رده پایانی قرار دارند.
وی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از ۳۰ درصد بوده و استان سمنان در رده یازدهم و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از سه سال دیگر پرداخت مستمری به بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز می‌شود، افزود: اکنون به حدود ۵۰ هزار تن از بازماندگان افراد فوت شده و از کار افتادگان خدمت داده می‌شود.
رستمی بیان کرد: مشکل پرداخت معوقات حق بیمه ۱۴۰ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به زودی برطرف شده و ارایه خدمت به آنان از سر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: ۵۰ هزار مددجوی سازمان بهزیستی نیز بر اساس تفاهم نامه با این سازمان، زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
در استان سمنان ۳۱ درصد از روستاییان بیمه شده اند که ۳۹.۵ درصد آنان از شهرستان شاهرود هستند
فرماندار شاهرود در این همایش گفت: در استان سمنان ۳۱ درصد از روستاییان بیمه شده اند که ۳۹.۵ درصد آنان در این شهرستان زندگی می‌کنند.
سید محمدرضا هاشمی افزود: ۱۳ هزار و ۴۰۱ خانوار معادل ۴۲ هزار و ۹ تن، جمعیت روستایی و عشایر شهرستان را تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند، یادآور شد: ۱۴ کارگزار، ۶ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی شهرستان شاهرود را بیمه کرده و از این تعداد، ۴۱۸ خانوار مستمری بگیر هستند.
بیمه قشر روستایی یکی از عوامل مهم مهاجرت معکوس روستائیان
حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این همایش گفت: بیمه قشر روستایی یکی از عوامل مهم مهاجرت معکوس و ماندگاری بیشتر در روستاهاست.
غفلت از حلقه‌های زنجیره تولید روستایی
دکتر سیدحسین حسینی شاهرودی نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس نیز در این همایش با اشاره به غفلت از حلقه‌های زنجیره تولید روستایی که کیفی سازی و صادرات است اظهار کرد: از بدو انقلاب بنا بر سیاست‌های نادرست نتوانسته ایم ساز و کار مناسبی در رونق اشتغال روستایی داشته باشیم.
وی با اشاره به خدمات خوب بیمه روستایی خواستار تکثیر دفاتر بیمه روستایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی و پوشش کل روستائیان، کشاورزان و عشایر شد.
لازم به ذکراست: جمعیت عشایر شهرستان شاهرود حدود سه هزار نفر در قالب ۶۵۰ خانوار است، این عشایر بیش از ۱۴۰ هزار راس دام را پرورش داده و سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن شیر، یکهزار تن گوشت قرمز و ۲۵۰ تن کشک تولید می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها