مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران در فریدونكنار:

بی‌بصیرتی برخی خواص دلیل اصلی مصیبت واقعه كربلا / سازش‌پذیری در مكتب امام حسین وجود ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران با بیان اینكه سازش‌پذیری در مكتب امام حسین وجود ندارد، گفت: بی‌بصیرتی برخی خواص خاندان امام حسین(ع) مصیبت اصلی واقعه كربلا بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۴۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی در دهمین یادواره شهدای روستای نوایی‌محله فریدونكنار اظهاركرد: حادثه عاشورا دارای دو موضوع اساسی است كه یكی از آنها در مورد چگونگی شهادت امام حسین است.

وی با بیان اینكه سیلی زدن به بچه‌ها، آتش زدن خیمه‌ها، به اسارت بردن خاندان اهل بیت و سربریدن امام حسین از وقایع عاشورا بود، تصریح كرد: در زمان اباعبدالله بسیاری از افراد به دلیل اینكه این حركت را شكست خورده می‌دانستند با ایشان همراه نشدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران با اشاره به اینكه در حال حاضر پس از گذشت ۱۴۰۰ سال همه به این موضوع پی بردند كه امام حسین پیروز میدان عاشورا بود، گفت: پیروزی امام حسین با دشواری‌های فراوان و با سلاح مظلومیت به پیروزی رسید.

غلامی با اشاره به اینكه برخی از روشنفكرمابان نسبت به چگونگی شهادت امام حسین موضع می‌گیرند گفت: مظلومیت از شاخصه‌های اصلی پیروزی امام حسین بود.

وی با بیان اینكه در حال حاضر متاسفانه بسیاری از هیئت های مذهبی در نخستین گام كربلا كه هدایت بشریت است مانده‌اند، اظهار كرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید یهود و نصاری هیچگاه از مسلمانان راضی نمی‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران خاطرنشان كرد: ملت ایران با توجه به اینكه ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سرگذاشته است معنای شهادت را به خوبی می‌فهمد و اگر این شهدا نبودند به حرم اهل بیت اهانت می‌شد.

غلامی گفت: تمامی مناطق ایران در جبهه حاضر بودند و از تمام قبایل این كشور شهید داده شده است اما در زمان امام حسین اهالی مدینه و كربلا به شهادت نرسیدند.

وی با اشاره به فرموده رهبری كه مصیبت امام حسین شهادت ایشان نبود، خاطرنشان كرد: مصیبت اصلی واقعه كربلا بی‌بصیرتی خواص در میان خاندان امام حسین(ع) بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا مازندران با بیان اینكه سازش‌پذیری در مكتب امام حسین وجود ندارد، اظهار كرد: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.

وی با اشاره به اینكه هر زمانی كه اسلام به خطر افتاد باید جان و سرمایه هر فرد نثار دین اسلام شود، یادآور شد: فلسفه تاریخ كربلا از اهمیت خاصی برخوردار است چراكه افراد در زمان های گوناگون تكرار می شوند.

غلامی خاطرنشان كرد: در حال حاضر جبهه باطل با تمام امكانات به نبرد جبهه حق آمده است و جبهه حق با تمام فداكاری در حال جنگیدن است كه شهید حججی نمونه‌ای از این فداكاری‌ها است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه كربلا مازندران، با اشاره به اینكه كسانی كه با پوشش ناهنجار در دسته‌های عزاداری حاضر می شوند نمونه‌ای از یزیدیان هستند، گفت: در زمان امام حسین افرادی بودند كه در نیمه راه این امام را تنها گذاشتند و امروز نیز در نیمه راه انقلاب را تنها می‌گذارند و می‌گویند كه باید با آمریكا رابطه برقرار كرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار