خبرهای داغ:
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد:

دغدغه معیشت زندگی معلمان، مانع ایجاد فضای نشاط در مدارس

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: بی عدالتی در نظام حقوقی که در روند پرداخت حقوق معلمان وجود دارد، مانعی بزرگ برای تحقق فضای دوستانه در محیط مدرسه شده است
کد خبر: ۸۹۳۳۸۶۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

سید یداله حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در زمینه میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان استان قزوین بیان کرد: درصد نرم اختلالات رفتاری در کشور بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است که این میزان در استان قزوین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.
وی گفت: شایع ترین اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان استان، شامل افسردگی، خشم و اضطراب است که عامل درصد بالایی از این رفتارها، از خانواده شکل می گیرد.
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در حوزه پرورش، هر چه نقش دانش آموزان در مدرسه پررنگ تر باشد، بالطبع بانشاط تر هستند که بر همین اساس، این اداره برنامه های مختلفی را برای ایجاد فضای نشاط در مدارس طراحی و اجرا کرده است.
حسینی افزود: این برنامه ها شامل ایجاد فضاهایی برای مشارکت دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی، انجمن های علمی، ورزشی، کتابخانه و انجمن های فرهنگی است که موجب ایجاد حس همکاری و نشاط در بین آنها می شود.
وی عنوان کرد: همچنین برگزاری اردوهای دانش آموزی، موجب آشنایی دانش آموزان بایکدیگر شده و محیطی صمیمی همراه با مهارت آموزی را برای دانش آموزان ایجاد می کند.
رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: همچنین بازدیدهای شغلی از مکان هایی نظیر بیمارستان ها، مراکز علمی، دانشگاه ها و مراکز تولیدی و غیره موجب آشنایی دانش آموزان با حرفه های مختلف و ایجاد انگیزه برای انتخاب شغل آینده آنها می شود‌.
حسینی در ادامه اجرای مسابقات فرهنگی را عامل موثر دیگری در ایجاد نشاط بین دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: مسابقات فرهنگی همچون نماز، قرآن، هنرهای تجسمی، هنرهای فرهنگی عامل موثری در ایجاد فضای شاد در بین دانش آموزان می شود که از برنامه های اداره مشاوره آموزش و پرورش است.
وی مطرح کرد: متاسفانه تحصیل در مدارس تیزهوشان و موضوع کنکور، موجب دوری دانش آموزان از فضاهای شاد تحصیلی شده که این امر با سیاست های اصلی و نظریه های بنیادین آموزش و پرورش مغایرت دارد.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: بحث تجارت در خارج از مراکز آموزشی دولتی، خانواده ها، مدارس، سیستم های آموزشی مختلف موجب از بین رفتن نشاط و شادابی کودکانه در دانش آموزان شده است و از بین بردن چنین فضایی نیاز به تعامل همه جانبه از سوی اولیا و ‌مسوولان دارد.
حسینی بیان کرد: با توجه به حساسیت امر، لزوم برقراری ارتباط دوستانه بین اولیا مدرسه و دانش آموزان امری قطعی است اما معلمان زمانی می توانند چنین فضای دوستانه ای ایجاد نمایند که دغدغه معیشت زندگی را نداشته باشند.
وی گفت: بی عدالتی در نظام حقوقی که در روند پرداخت حقوق معلمان وجود دارد، مانعی بزرگ برای تحقق فضای دوستانه در محیط مدرسه شده و اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد، باید به معلمان که وظیفه پرورش انسان های پویا را دارند، آنچنان که در خور و شایسته مقام آنها است رسیدگی شود.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار