خبرهای داغ:
نگاهی به سخنان رئیس جمهور آمریکا:

اظهارات یک دیوانه

ترامپ باز زير پا گذاشتن برجام اقدام خطرناكي را مرتكب خواهد شد كه منجر به يك رويا رويي تمام عيار خواهد شد و اقدامات متقابل ايران را در پي خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۰۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ترامپ با زير پا گذاشتن برجام اقدام خطرناكي را مرتكب خواهد شد كه منجر به يك رويا رويي تمام عيار خواهد شد و اقدامات متقابل ايران را در پي خواهد داشت. رويترز به سخنان ترامپ در خصوص ايران اشاره كرده لذا خبرگزاري بسيج در قزوين ترجمه بخشي از سخنان ترامپ را براي مخاطبان به شرح ذيل آورده است.
واشنگتن رويترز،رييس جمهور ايالت متحده دونالد ترامپ عليه توافق 2015 هسته اي ايران در روز جمعه موضع گيري كرد و خطاب به قدرتهاي جهاني در خصوص ايران گفت: كه يا رفتار هاي تهديد برانگيز خود را اصلاح نمايد يا قرار داد را نابود خواهد كرد.
ترامپ با نا كار آمدي برجام براي مهارايران در خصوص جاه طلبي هاي خود در منطقه و موشك هاي بالستيك اذعان كرد يا برجام اصلاح شود و ايران دست از فعاليت هاي موشكي و حمايت از گروه هاي تروريستي در خاورميانه بردارد.
ترامپ در ادامه اشاره كرد : ايران متن و روح برجام را نقض كرده و هدف وي از اصلاح برجام و سخت گيري عليه ايران اين است كه مانع دست يابي ايران به بمب اتمي شود، او مدعي شد ايران با همكاري كره شمالي در حال ساخت كلاهك هاي اتمي و توسعه برنامه مخفيانه هسته اي خود مي باشد.
وي در خصوص برنامه هسته اي ايران و نقص قرارداد هسته اي و خروج آن به دليل تهديد،ترور توسط ايران گفت:ايالات متحده به اين زودي از معاهده برجام خارج نخواهد شد برجام راه را براي رسيدن ايران به بمب اتمي باز گذاشته است و ما بايد مانع دست يابي ايران به سلاح هسته اي شويم.
به همين دليل بنده دستور دادم تا دولتم با كنگره راه هاي اعمال فشار بر ايران را بررسي كند و در خصوص اعمال تحريم هاي شديد اقتصادي و برداشتن محدوديت ها همكاري نمايد. براي اعمال تحريم ها و فشار بر ايران صحبت هايي با كشورهاي روسيه،بريتانيا،چين، آلمان و فرانسه و اتحاديه اروپا شده است.
اگر كنگره در خصوص بازگرداندن تحريم ها و اصلاح برجام همكاري نمايد در خصوص بسياري از موارد مي توان اينگونه تصميم گيري كرد.
ترامپ هشدار داد هراتفاقي در كنگره بيفتد نسبت به لغو برجام اقدام خواهد كرد زيرا اين معاهده اصلا به صلاح آمريكا وهم پيمانانش نيست. ترامپ خط مشي سخت گيرانه اي را در خصوص ايران به كار خواهد گرفت تا رضايت اسراييل جلب شود و خط مشي تهران در مواجهه با اسراييل ملايم تر شود.
ترامپ اظهار داشت: توافق 2015 بدترين معاهده اي بوده كه ايالت متحده پذيرفته وهيچ فايده اي براي امنيت آمريكا ومتحدانش در منطقه نداشته و شعار جمهوري اسلامي ايران در دهه هاي اخير همواره شعار مرگ بر آمريكا بوده است و مروج خشونت و ترور در سرتاسردنيا ست.
ترامپ در ادامه ايران را يكي از كشورهاي ديكتاتور خطاب كرد كه به مردم خودش ظلم مي كند و تا زمانيكه دست از ظلم بر سر مردم برندارد سياست هاي سخت گيرانه اي را در قبال تهران اعمال خواهيم كرد.
وي افزود: ايرانيان در سال 1979 در تهران سفارت ما را اشغال كردند و آمريكايي ها را گروگان گرفتند در صحبت هايي كه با جان متيس و تيلرسون وزراي دفاع و خارجه داشته ام گفتم كه ايران از برجام منفت برده و ما بايد راه هاي رسيدن ايران به منافع حداقلي برجام را مسدود كنيم.
سپاه پاسداران به عنوان يك نيروي تروريستي سازمان يافت مروج نا امني در دنيا و منطقه شده و جنگ و خشونت را صادر و از گروه هاي تروريستي حمايت مي كند. من برنامه مدوني را براي قرار دادن نام سپاه در گروه هاي تروريستي آماده كرده ام به زودي مهيا و تمام سپاه پاسداران را تحريم خواهيم كرد.
مترجم : صادق چگيني
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار