اجرای طرح جدیدی در قالب طرح وقف مشارکتی به منظور بهره‌‍گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود اجرایی می‌شود که البته در قالب آن واقفان می‌توانند، تولیت موقوفه خود را عهده‌دار شوند.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۱۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان زنجان از وجود بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان خبر داد و گفت: در کل کشور و استان زنجان تنها 2 درصد از موقوفات مربوط به مباحث قرآنی است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج سنت حسنه وقف اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ثبت، حفظ و بهره‌وری موقوفات سه اقدام مهم اوقاف در راستای حفاظت از موقوفات است، اظهار داشت: به همین منظور تلاش شده است، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان نسبت به ترویج سنت حسنه وقف استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد شامل موقوفات منفعتی و انتفاعی که مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه‌ها و تکایا نیز شامل آن می‌شود که طبق آمار تنها 2 درصد از این موقوفات مربوط به مباحث قرآنی است.

جنتی با اشاره به ساخت پروژه‌‎های مهم و اقتصادی از محل عواید موقوفات بیان کرد: از جمله پروژه‌‎های در حال ساخت در استان شامل تالار احسان، پروژه‌های پیامبر اعظم یک و 2 در شهر قیدار است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه طی ماه‌های محرم و صفر برای ترویج سنت حسنه وقف ارائه کرد و گفت: طرح بصیرت عاشورایی طرحی است که در آن علاوه بر برگزاری برنامه‌های سوگواری و عزاداری نسبت به برپایی خیمه‌های معرفت نیز اقدام شده و در قالب آن مشاوره وقف نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از موقوفات مربوط به عزاداری و روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) است، افزود: از همین رو از محل عواید موقوفات نسبت به برگزاری برنامه‌ها در این بخش اقدام می‌شود.

جنتی همچنین از برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جوار بقاع متبرکه خبر داد و اضافه کرد: این ایستگاه‌ها نیز برای ترویج سنت حسنه وقف به صورت مستمر دایر و در قالب آن دستاوردهای وقف و همچنین سودی که برای جامعه و آسایش مردم داشته است، بیان می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جدیدی در قالب طرح وقف مشارکتی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به منظور بهره‌‍گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود اجرایی می‌شود که البته در قالب آن واقفان می‌توانند، تولیت موقوفه خود را عهده‌دار شوند.

ارسال نظرات