مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان:
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان از شناسایی و اخراج ۷۴ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۲۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان علی آشتاب از شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز در استان خبر داد و اظهار داشت: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در شش ماهه نخست سالجاری بیش از ۴۴۳ مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجربه شناسایی بیش از ۷۴ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیرو‌های انتظامی از کشور اخراج شدند.

موی افزود: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌گردد که در همین راستا در شش ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۱۳ کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکارگیری نموده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیرو‌های بومی به جای اتباع بیگانه در واحد‌های کارگری استان گفت: در مجموع ۶۹ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحد‌های کارگری استان شدند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: واحد‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می‌گیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ ۱۵۴ هزار تومان جریمه خواهند شد.
ارسال نظرات