خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان:

نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) موجب ماندگاری دستاوردهای قیام حسینی شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان گفت: نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) موجب ماندگاری دستاوردهای قیام حسینی شد
کد خبر: ۸۹۳۳۹۷۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام سلمان پور در مصاحبه با خبرنگار بسیج ضمن عرض تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) به همه شیعیان و محبان آن حضرت اظهار کرد: آن حضرت در یکی از بیانات نورانی خویش نقل به این مضمون و بطور خلاصه می فرمایند شیعه کسی است که او را با آثار عبادت و نیز سادگی و بی آلایشی در زندگی می شناسند.

وی افزود: به گفته امام زین العابدین(ع) در چهره فرد شیعه آثار عبادت نمایان است و وقتی که همه ساکت و خاموش هستند، به ذکر خدا  می پردازد و زمانی که دیگران در خوشی های زود گذر غرق می شوند، او به فکر رشد و تعالی معنوی خود است و به عبادت و مناجات توجه ویژه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر انسان در عمق ادعیه حضرت که بنگرد متوجه می شود که ایشان آگاهانه سبک زندگی و روش خاصی را انتخاب نمودند که در عین حال که ظاهرا مسالمت آمیز است اما افراد را مهیا نقش آفرینی برای دوره های بعدی در راستای تقابل جبهه حق و بطل می کرد اما با این وجود باید به فرمایشات گهر بار امام زین العابدین (ع) در مسائل اخلاقی و تربیتی نیز توجه کرد که برای امروز ما نیز بسیار ارزشمند و پر کاربرد است .

حجت الاسلام سلمان پور بیان داشت:خطبه ای که امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا در مسجد جامع دمشق ایراد فرمودند را باید اوج موفقیت امام سجاد در رسالت تبلیغ عاشورا و تداوم خط شهیدان کربلا دانست . اگر این خطبه ایراد نمی شد چه بسا ماهیت نهضت حسینی برای سالیان دراز و برای همیشه برای اهل اسلام مخفی می ماند.

وی تصریح کرد: رسالت بیداد گرایانه امام سجاد(ع)  چندان دیر آغاز نشد . با فاصله ای کوتاه از واقعه کربلا علیرغم همه دردهای درونی و رنجای جسمی ، امام بر سکوی رهبری ایستاد. از لابه لای توده های غم و درد قد برافراشت و چنان با سخنان برنده اش فضای تیره اتهام ها و تبلیغات مسموم امویان را شکافت که کورترین چشم ها ، درخشش حقیقت را دیدند و سنگ دل ترین دلها لرزیدند و بر مظلومیت امام حسین (ع) وخاندانش گریستند و از همین زمینه بیداری آنان فراهم شد و در همان مجلس عده ای زبان به اعتراض گشودند و وقتی یزید خواست نماز بگذارد عده ای با او نماز نخواندند و پراکنده شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار