خبرهای داغ:
رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت:
رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه سرمایه های اصلی کشور نیروی انسانی هستند، گفت: توسعه کشور بدون افراد سالم امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۰۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، خسروصادق نیت، رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، پیش از ظهر امروز در کارگره کشوری اجرای سند کاهش بیماری های غیر واگیر در برنامه های سلامت شغلی اظهار کرد: یک شاغل وقتی بیمار می شود نه تنها یک بیمار به جامعه اضافه شده بلکه نان آور خانواده نیز از کار می افتد و خانواده دچار مشکلات جدی می شود.

وی بحث سلامت شغلی را از جمله موارد مهم دانست و افزود: غالب بیماری های شغلی درمان پذیر نیستند و یا اگر هم باشند درمان آن پر هزینه است که باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود.

صادق نیت اظهارداشت: ایران از وجود نیروهای علمی با توان علمی بسیار بالایی برخوردار است و در این بخش جزو کشورهای پیشرفته شناخته شدیم و باید توجه داشته باشیم بیماری های سلامت شغلی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه در حوزه شناسایی و تشخیص عوامل آسیب های بیماری شغلی تیم مجرب در اختیار داریم، تصریح کرد: در این راستا قوانین خوبی برای اجرای دستور العمل علمی شکل گرفته است.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر شغلی نیازمند توجه اساسی هستند، گفت: در مسیر بیماری های غیر واگیر تحول جدی در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در گشته بیماری هایی همچون وبا و سیل علت مرگ و میر بالا در کشور بودند اما امروز بیماری هایی همچون قلبی و عروقی، تصادفات، دیابت و فشار خون محور مرگ و میر را به خود اختصاص دادند.

صادق نیت با اشاره به اینکه در درمان کارهای بزرگی رخ داده است، اظهارداشت: در حوزه درمان اقدامات پیشگیری مورد توجه قرار نمی گیرد و این مظلومیت فعالان حوزه بهداشت را می رساند.

وی تصریح کرد: برای اینکه در یک برنامه منسجم بیماری های غیر واگیر کاهش یابد این بیماری مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته است.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه سرمایه های اصلی کشور نیروی انسانی هستند، گفت: توسعه کشور بدون افراد سالم امکان پذیر نیست.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها