خبرهای داغ:
ورزش به عنوان يكي از شاخصه هاي سلامت در دنيا مورد توجه قرار گرفته و توانسته است جايگاه خوبي را در بين ملتها كسب نمايد و با تنوع و نو آوري در همه زمينه ها همراه بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۱۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ورزش ژيمناستيك به عنوان يكي از ورزش هاي مادر در دنيا شناخته شده و پيش زمينه رشد ايده ال در ساير رشته ها مي باشد در دو دهه اخير رشد مناسب اين رشته ورزشي و كسب محبوبيت براي خانواده ها سبب شد كه سرمايه گذاري هايي دراستان قزوين توسط هيئت ژيمناستيك انجام شود و با برگزاري كلاس هاي آموزشي و مربيگري نيروي انساني را براي كار پرورش داده تا در شهرستانها نيز اين ورزش مورد توجه قرار گيرد.
برگزاري كلاسهاي مختلف آموزشي در قزوين توسط سرمربي تيم ملي بزرگسالان محمد رضا خيرخواه همواره به عنوان پشتوانه علمي مربيان اين رشته مورد توجه بوده تا بتواند در كلاس هاي باز آموزي افزايش بار علمي را در تبادل تجربه ها كسب نمايند.
امروز ژيمناستيك درهمه جاي ايران و روستاهاي دورافتاده نيز شنا خته شده و مردم براي فرزندان خود برنامه هاي مختلفي را در نظر دارند تا بتوانند دراين ورزش در بعد قهرماني و پيش زمينه فعاليت كنند.
مشكلات پيش روي اين رشته ورزشي ناشي از كمبود فضا و مكان، تجهيزات وابزار بوده كه تا كنون به نسبت استقبال مردم بر آورد نشده است، يكي از برنامه هاي غير كارشناسي دولت ورزات ورزش و جوانان اجاره داده سالن ها به روش مزايده به هيئت ها مي باشد و اين كار مشكلاتي را براي توسعه اين ورزش به همراه آورده كه توان مالي را از هيئت ها سلب نموده و هيچ كمك سخت افزاري را نمي توانند به ساير باشگاه هاي زير مجموعه انجام دهند.
با واگذاري سالن ها واجاره آن به هيئت ها تمام در آمد سالن ها به جاي هزينه شدن براي زير مجموعه ها در شهرستانها و مركز استان به عنوان اجاره به اداره كل ورزش و جوانان داده مي شود، از ديگر معضلات اين نوع واگذاري استهلاك تجهيزات و پايين آمدن قدرت جايگزيني مي باشد وهر كسي كه سالن را اجاره كند صرفا براي درآمد اجاره وهزينه هاي جاري همراه سود براي خود تلاش كرده و در الويت بودن توسعه ورزش دراين نوع مديريت مطرح نيست و كسي جز وزارت ورزش و جوانان در اين شرايط مقصر نيست.
برگزاري مسابقات و ميزباني نيز از هيئت ها گرفته شده و آنان را با بدهي هاي سرسام آور مواجهه مي كند به طوري كه در يك باشگاه كه بيش از 50 ميليون تومان به تربيت بدني بابت اجاره پرداخت مي كند درده سال ميزان اجاره به 500ميليون تومان بالغ شده اما ده درصد اين در آمد زايي توسط اداره كل ورزش و جوانان بر اي ورزش باشگاه ها هزينه نمي شود.
اداره كل ورزش و جوانان چنان چه اجازه هزينه كرد بخشي از درآمد را براي تجهيز باشگاه ها صادر كنند مديران مي توانند با فراغ بال به مديريت در زمينه سخت افزاري و قهرمان پروري ادامه دهند وآينده روشني را براي ورزش كشور به همراه داشته باشند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها