حجت الاسلام راشد یزدی در یادواره ی شهدا در مهریز:

واقعه کربلا فرهنگ است، اسطوره نیست

حجت الاسلام راشد یزدی افزود: واقعه کربلا فرهنگ است و اسطوره نیست و فرهنگ باید احیا شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۴۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام راشد یزدی در یادواره شهید کعبه، سرداران و شهدای حوزه امام علی (ع) مهریز بیان داشت: تشکیل مجالس یادواره شهدا و عرض ادب به خون پاک آن‌ها تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می‌بخشد.
وی اظهار داشت: بهترین نوع و زیباترین رنگ برای مرگ شهادت است.
راشد یزدی با بیان اینکه معمولا حوادث روزگار به مرور زمان از بین می‌روند افزود: امام حسین (ع) و شهدا و علما بعنوان مصالح برای تاریخ و دین اسلام هستند و مرگ نمی‌تواند آن‌ها را دچار اضمحلال نماید وهمه شهدا علی الخصوص شهدای کربلا هرگز فراموش نخواهند شد و مقبره شهدا قلوب مومنین است.
حجت الاسلام راشد یزدی افزود: برخی با ایجاد این شبهه که حادثه کربلا یک اسطوره است و زنده نگه داشتن آن کاری است عبث و بیهوده، سعی در به فراموشی سپردن آن هستند که موفق نخواهند شد به این دلیل که واقعه کربلا فرهنگ است و اسطوره نیست و فرهنگ باید احیا شود.
وی در خصوص هزینه‌های زیادی که در ایام محرم و مجالس عزاداری‌های امام حسین (ع) خرج می‌شود اظهار داشت: هزینه برای مجلس امام حسین (ع)، هزینه برای صداقت، عفت و جوانمردی و... است و این‌ها درس‌های اباعبدالله الحسین (ع) برای یک زندگی سالم در جامعه امروزی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار