رئیس اداره صنعت و معدن هشترود از شناسایی 85 واحد صنفی متخلف و چهار مورد قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۴۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهروز عبدیلی در جلسه مشترک با مسئولان شهری هشترود اظهار کرد: توافق چهار جانبه بین شهرداری، شورای شهر، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن می‌تواند در انجام برنامه‌های اینم ارگان های موثر واقع شود.

  وی گفت: ۱۸۵۰واحد صنفی در هشترود وجود دارد که از این تعداد ۹۰درصد به صورت منظم کار می‌کنند و ما بقی واحد‌ها در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار دارند .

 عبدیلی افزود: نبود فروشگاه مرکزی فرش و نبود وسایل اولیه برای بافت فرش در هشترود، بافتدگان فرش را آزار می‌دهد و هزینه های اضافی و سنگینی را روی دست صنعتگران در حوزه فرش می گذارد، بنابراین لازم است در این حوزه تلاش شود تا مواد اولیه فرش در منطقه یافت شود .

  وی اظهار کرد: اداره صنعت و معدن هشترود برای بهسازی وضعیت بازار و شرعی کردن خرید و فروش‌ها اقدام به برگزاری کلاس‌های فقه و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کلاس رقابت پذیری در بین اصناف کرده و در آینده نزدیک کلاس‌های دیگری را برای استفاده اصناف و کسبه دایر خواهد کرد .

  عبدیلی ادامه داد: احداث میدان تره بار، ایجاد کشتارگاه نیمه صنعتی، برچیدن سد معبر، ایجاد شهرک اصناف مزاحم و به کار گیری دوباره کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل از اولویت های این اداره است.

  وی اشاره کرد: هشترود در حوزه معدن هم حرف‌هایی برای گفتن دارد، از این رو می‌توان از وجود ۶۰معدن شناسایی شده و پروانه دار پوکه،گچ،سنگ های تزئینی،خاک صنعتی،مس و طلا خبر داد که هر کدام در صورت تکمیل شدن،کمک حال اقتصاد منطقه خواهد بود .

رئیس اداره صنعت و معدن هشترود یاد آور شد: ۵۰واحد صنعتی و تولیدی در دو شهرک هشترود وجود دارد که ۳۶واحد از آن مشغول به فعالیت و ۱۴واحد نیز تعطیل است که امیدوارم با حمایت دولت آنها نیز به چرخه تولید اضافه شوند.

  معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: همکاری با شهرداری از طرف کلیه ادارات برای زیباتر کردن چهره شهر یک امر ضروری بوده و باید این همکاری ها توسعه یابد.

  ناصر نادری اظهار کرد: ویترین شهر با وجود مشاغل مزاحم بر هم خورده و ما انتظار داریم اداره صنعت و معدن با همکاری شهرداری نسبت به برچیدن این مشاغل اقدام کند و با احداث یک شهرک برای آنها،صاحبان این مشاغل را در آن شهرک اسکان دهد .

  محمدرضا شقاقی پور، رئیس شورای اسلامی شهر هشترود نیز در جلسه گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت بازوی توانمند شهرداری در اجرای کارهای روز مره بوده و کارکنان این اداره برای تحقق کارهای خود و شهرداری به صورت جهادی تلاش می‌کنند .

  عضو شورای شهر هشترود نیز در این جلسه یاد آور شد: اداره صنعت و معدن با همکاری شهرداری می‌تواند در زیبا سازی شهر سهیم باشد و در جهت تسریع کارها به شورا و شهرداری کمک کند .

محمد رضا قهرمانپور ادامه داد: از جمله کارهایی که شهرداری می‌تواند با کمک اداره صنعت و معدن آنها را اجرایی کند برچیدن سد معبر،کاشت فضای سبز، ایجاد کشتارگاه نیمه صنعتی و ... است.

  سلمان محمدی، شهردار هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: در جهت زیبا سازی شهر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد از این رو تا به حال توانسته ایم خیابان های اصلی شهر و معابر را آسفالت ریزی کنیم و کف پوش پیاده رو ها را که به طور کل فرسوده شده بود تعویض کنیم.

ارسال نظرات