یادداشت/مهدی حمادی

ياوه سرايي ترامپ و عبرتي كه بايد گرفته شود

خنان ترامپ باز هم نشان داد که آمریکا قصد تعامل سازنده با ایران را ندارد ؛بلکه در صدد دشمنی بیشتر است و امیدواریم برجام عبرتی برای آینده سیاسی کشور قرار گیرد و توهمات آمریکا پرستان و شیفتگان آمریکا را پوچ کند.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۵۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی حمادی مسئول بسیج دانشجویی علوم قضایی در یادداشتی نوشت: یاوه گویی های اخیر آقای ترامپ چیزی جز توهم و تفکرات بچگانه او نبود.تفکراتی که هر از چندگاهی به بیرون ترشح می کند و تبدیل به توهین و فحاشی می شود.


قرار بر این بود که جناب ترامپ در این سخنرانی موضع نهایی خویش را راجع به برجام اظهار کند.اولا اشتباه بزرگی است که سرنوشت یک ملت و یک کشور را وابسته به یک عهدنامه زیان بار بدانیم و بد تر از آن گستاخی رئیس جمهور یکی از طرف های معاهده در تعیین فرجام آن است .ثانیا ؛سخنان آقای ترامپ و تهدید به خروج از برجام ثابت کننده خوی استکباری آمریکا و زیر پا گذاشتن اصول مسلم حقوق بین الملل از جمله اصل لزوم معاهدات بین المللی است .


همانطور که رهبر معظم انقلاب به مذاکره با آمریکای جنایتکار خوش بین نبودند و برجام را به صورت مشروط پذیرفتند،امروز بیش از پیش نیازمند آن هستیم که مردم و بالاخص دولتمردان و مسئولین کشور تحلیل و بررسی دقیقی انجام دهند و نتیجه اعتماد واهی به آمریکا را ببینند .سخنان ترامپ باز هم نشان داد که آمریکا قصد تعامل سازنده با ایران را ندارد ؛بلکه در صدد دشمنی بیشتر است.امیدواریم برجام عبرتی برای آینده سیاسی کشور قرار گیرد و توهمات آمریکا پرستان و شیفتگان آمریکا را پوچ کند.


مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مذاکره دوباره و هرعنوان دیگری راجع به برجام و آینده ملت ایران با آمریکا و کشور های اروپایی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود و قطعا این کشورها را نسبت به تاراج منافع و حقوق کشور جری تر می سازد .


آقای ترامپ در یاوه سرایی اخیر خود بر تحریم هر چه بیشتر سپاه تاکید نمود .در این برهه تمام دنیا می داند که سپاه پاسداران به عنوان یکی از ارکان قدرت نظامی ایران روز به روز در حال پیشرفت و قدرت یافتن در راستای دفاع از کشور و حفظ منافع آن و دفاع از مظلومان جهان و کشور های اسلامی گام بر می دارد.


متاسفانه شاهد آن بودیم که باز هم اجیرهای آمریکا از جمله منافقین از سخنان ترامپ حمایت نمودند که این برای ملت باید محل تامل باشد و جنایتکاران سابق و حال حاضر که امروز در لباس مصلحت طلبی برای ایران اسلامی ظاهر شده اند را به شدت محکوم و سرکوب نمایند.


در نهایت یک نکته زا لازم می دانم مورد تاکید قرار دهم و آن اشاره آقای ترامپ به لفظ خلیج عربی به جای خلیج همیشه فارس است .اولا به تبعیت از رئیس جمهور محترم، ایشان را به مطالعه تاریخ و جغرافیا دعوت می کنیم و ثانیا متاسفانه بسیاری از مردم به جای تامل و محکوم کردن فحاشی ها و تهدید های آقای ترامپ،مسئله خلیج فارس را به عنوان موضوع اصلی مورد توجه قرار دادند و محتوای اصلی سخنان آقای ترامپ را فراموش کردند که این نیز از توطئه های شیفتگان مذاکره کننندگان با آمریکاست که هنوز هم قائل به اعتماد به آمریکا در برجام و مفید بودن آن هستند.


لازم است مردم بصیر و آگاه ایران امروز بیش از پیش در حقانیت خود متحد باشند و در مواجهه با باطل و کفر هم صدا و هم عهد گردند.

ارسال نظرات