23هزاردانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد در مدارس حاشیه جاده ها در دوره های ابتدایی و متوسطه به تحصیل مشغول هستند.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۳۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
دانش‌آموزان برخی مدارس که در حاشیه راهگزارش مکتوب : ضرورت ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها ها و جاده های اصلی قرار دارند در عبور و مرور به نسبت سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند و مشاهده شده که دغدغه والدین علاوه بر تحصیل فرزند خود رفع خطر های احتمالی در کنار این جاده ها است .
دانش آموزان به دلیل سن کم و نداشتن آشنایی کافی، قشرآسیب پذیرجامعه در عبور و مرور در جاده ها هستند، در این راستا به نظر می رسد مسئولان در کنار تعلیم و تربیت دانش آموزان به روش های گوناگون و تمرکز بر ارتقای آموزش های آنان با ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها، ایجاد فضای مناسب و توام با آرامش برای اولیا و فرزندان آنان ضروری است.
همچنین برای بهبود وضع استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه طی سال های اخیر اقدامات موثری صورت گرفته و تداوم این اقدامات می تواند فضای مساعدی را برای دانش آموزان ایجاد کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد درهمایش مدارس حاشیه جاده ها در مدرسه شهدای تنگاری دشت روم با بیان اینکه درکهگیلویه وبویر احمد37مدرسه حاشیه جاده وجود دارد گفت: دراین مدارس 23هزاردانش آموز در دوره های ابتدایی ومتوسطه در حال تحصیل هستند.
آقای خوانپایه با بیان اینکه برای همه ی دانش آموزان برنامه های آموزشی برگزار می شود افزود: برنامه همایش مدارس حاشیه جاده ها با هدف آشنایی و آگاه سازی دانش آموزان انجام می شود.
مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای افزود: در 5سال گذشته 781 نفردر حاشیه جاده ها بر اثر تصادف جان سپردند.
سرهنگ تباشیر رییس پلیس راهور استان هم گفت: برنامه پلیس مدرسه برای سهولت عبور دانش آموزان از خیابانها و جاده ها اجرا می شود .
رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش استان گفت: والدین بسیار نگران فرزندان خود هستند زیرا آنها در مدارس حاشیه جاده ها تحصیل می کنند و هر لحظه ممکن است این دانش آموزان به دلیل سن کم یا بی احتیاطی خود دانش آموز یا رانندگان دچار صدمات جبران ناپذیری شوند .
ناصر بشیری گودرزی افزود: سالانه برنامه های آموزشی و فرهنگی برای اولیاء دانش آموزان برای فرهنگسازی ایمنی در مدارس و معابر اجرا می شود.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان با تاکید بر اینکه طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها ادامه دارد، عنوان کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
خوان‌پایه با بیان اینکه استفاده از تابلوهای هشدار دهنده برای آگاه کردن رانندگان در خصوص محل عبور دانش آموزان، محدودیت سرعت، کاهش سرعت و غیره در محورهای محدوده مدارس انجام می‌شودگفت: انتخاب و بهره گیری از دانش آموزان بزرگتر به عنوان گذربان مدرسه نقش ویژه‌ای در هدایت سایر دانش آموزان در ساعات آغاز و پایان مدرسه‌ها و کاهش تصادفات دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای ایمن سازی مدارس فعالیت‌های دیگری شامل نصب شبرنگ، لرزاننده بر کف جاده‌ها، خط کشی سطح جاده‌ها و سرعت گیر نیز انجام می‌شود.
به اعتقاد کارشناسان ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و جلوگیری از بروز تلفات جانی در زمان تعطیلی مدارس و همچنین فرهنگ سازی با استفاده از تجهیزات دیداری و شنیداری، ابزار کمک آموزشی و اعزام مربیان و کارشناسان به مدارس در طرح ایمن‌ سازی مدارس حاشیه راه های استان مثمر ثمر خواهد بود.
رئیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را برای دانش ‌آموزان در بهبود فرهنگ ترافیک مؤثر دانست و گفت: اگر دانش ‌آموزان امروز با این قوانین و مقررات آشنا شوند در آینده با کمترین تلفات و خسارات رو به رو خواهیم بود.
سرهنگ تباشیر افزود: اجرای طرح ایمن سازی مدرسه حاشیه راه های استان را برای برطرف کردن دغدغه والدین بسیار مؤثر است.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش هم اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده های استان را طرحی مثمر ثمر رای حال و آینده دانش آموزان و والدین عنوان کرد و گفت: آموزش صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان نه تنها دانش آموزان را در این برهه زمانی از خطر دور می کند بلکه این قوانین در فکر و ذهن آنها حک می شود و برای آینده آنها نیز موثر است .
حمدالله خواهش نیک بر انتقال این قوانین به والدین دانش آموزان نیز تاکید کرد و گفت: والدین می توانند در کنار فرزندان خود این قوانین را مطالعه و آنها را به دفعات به فرزندان خود گوشزد کنند .
اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها و راه ها موجب می شود تا در طول سال تحصیلی دغدغه والدین، مسئولان یادگیری و پیشرفت دانش آموزان باشد.
ارسال نظرات