خبرهای داغ:
همایش تجلیل از خیرین و فعالان اردوهای جهادی، به همت معاونت بسیج سازندگی ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) در دانشگاه باقرالعلوم(ع) پردیسان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۴۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید صمصام الدین قوامی» امام جمعه شهر پردیسان طی سخنانی در همایش  تجلیل از خیرین و فعالان اردوهای جهادی ناحیه امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: جهاد جزء فروع دین و به معنای بذل الوصل است؛ مجاهد دهنده و گیرنده است به همین دلیل از اصطلاح بذل یعنی دادن و از دست دادن استفاده می شود مانند شهید حججی که جان خود را بذل دین کرده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی بعضی افراد جان خود را برای اسلام هدیه می کنند تا دین بماند، افزود: اینگونه نباشد که بعضی ها به فکر منفعت طلبی و کم کاری بوده و منتظر باشند که پول خود را بگیرند و زودتر به منزل بروند.

وی ادامه داد:  انقلاب و نظام اسلامی تنها با  اردوهای جهادی و کار جهادی به حیات خود ادامه خواهد داد و نباید به فکر طلبکاری از انقلاب باشیم.

قوامی افزود: عزت کشور در گرو قوت گرفتن اردوهای جهادی است و این امر نیاز به حمایت و توجه بیشتر از سوی آحاد مردم و مسئولان دارد.

 «امیر حسین مرادی» فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) نیز در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور تشکیل شده است. محرومیت زدایی از مسائل مهمی است که رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) تأکید فروانی بر آن دارند و همیشه پیگیر این موضوع می باشند.

وی افزود:  از دیگر برنامه های اردوهای جهادی تأمین امنیت مناطق محروم و حساس  کشور است که با هماهنگی های صورت گرفته  بسیجیان به کمک نیروی انتظامی خواهند آمد و در بر قراری امنیت  جامعه به آنان کمک خواهند کرد.

در پایان این همایش با حضور «تمیزی» بخشدار سلفچگان و سایر مسئولان حاضر، از 10 خیّر و 10 گروه جهادی برتر با اهداء هدایایی قدردانی شد.

ارسال نظرات