حجه الاسلام و المسلمین محسن طهماسبی

اربعین؛ مدرسه معرفت است

 حجه الاسلام و المسلمین محسن طهماسبی در اهمیت پیاده روی اربعین گفت: اربعین مدرسه عشق و معرفت است.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۴۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

حجه الاسلام و المسلمین محسن طهماسبی در گفتگو با خبرنگار بسیج از استان کرمان گفت: اربعین مدرسه عشق و معرفت است.
اربعین و پیاده روی اش فقط راه رفتن نیست، بلکه حقیقتش نماندن و گام برداشتن عارفانه و عاشقانه بسوی معشوق می باشد. مسیر این پیاده روی، مسیر عشق و حقیقتش مدرسه عشق و معرفت است! این سرزمین جای قدم های زینب(س) است! آری زینب(س) دختر علی(ع) و خواهر حسین(ع) و پیام رسان بزرگ انسانیت برای انسان تا دیوار قیامت!
وی ادامه داد: وقتی در این طریق انسان سازی گام بر می داریم به پیام بی نظیر و تکان دهنده زینب(س)؛ قهرمان بزرگ کربلا که خطاب به خلیفه زشتی ها گفت: «ما رَأَیتُ اِلّا جمیلا» (در کربلا به جز زیبایی ندیدم)! بیندیشیم. زینب(س) با این سخنش، دیوار تاریخ را به لرزه در آورد و زیبایی را برای همیشه شرمنده کلام زیبایش نمود.
انسان اگر در این مسیر همان طور که با جسمش حرکت می کند، دل و جان و فکر و ذهنش را هم خالصانه به حرکت درآورد، آنگاه بخوبی عطر حسینی که همان عطر خداست را استشمام خواهد نمود و در این حال می تواند در چشمه جوشان حسینی دل و روحش را زلال و پاک گرداند. اینجاست که انسان به چنان نشاط و آرامش درونی خواهد رسید که وصف ناشدنی می باشد و در این هنگام است که تمام وجودش متوجه یاد خدا خواهد شد. «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (آگاه باشید که دلها به یاد خدا آرامش می یابد).

ارسال نظرات
آخرین اخبار