جمع آوری مشاغل مزاحم در یاسوج

شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد طرح ضربتی جمع آوری مشاغل مزاحم را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۵۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
معاون عمرانی استاندار در نشست شورای ترافیک استان گفت: کیوسک‌ها و تاکسی‌های اینترنتی استان غیرمجازخودرو‌های دوره گرد غیر مجاز و مخل ترافیک به زودی شناسایی و در قالب طرحی ضربتی با مشارکت دستگاه قضایی، پلیس شهرداری مرکز بهداشت و مجمع امور صنفی جمع آوری میشوند.
نیک اقبالی افزود: برخی از کیوسک‌های درون شهر یاسوج به صورت غیر کارشناسی، سلیقه‌ای وبا مجوز شهرداری در مکان‌های نامناسب مستقر شده اند که فعالیت آن‌ها منجر به اختلال در آمد و شو ایجاد ترافیک میشود.
وی فعالیت غیر مجاز میوه فروشی‌های دوره گرد را از دیگر مشکلات ترافیکی خواند و گفت: گروهی بدون مجوز وپروانه کسب سال‌ها است که خودرو‌های خود را به مغازه سیار تبدیل واقدام به فروش اجناس آنهم در معابر پر تردد میکنند که این فعالیت علاوه بر مزاحمت برای شهروندان بلکه موجب بروز حوادث رانندگی و اختلال در آمد و شد مردم شده است.
معاون پیشگیری دادگستری استان هم با اشاره به اینکه نباید به بهانه اشتغالزایی با ایجاد صنوف مزاحم قانون را زیر پا گذاشت گفت: دلسوزی‌های بیجا، سهل انگاری، ضعف نظارت و برخورد با کسبه غیر مجاز، منجر به قانون گریزی، تداوم فعالیت‌های جرم زا و ازدیاد مشاغل کاذب مزاحم شده است.
گشتاسبی افزود:اگر جلوی این فعالیت‌های غیر مجاز از همان ابتدا گرفته می‌شد امروز با حجم انبوهی از صنوف مزاحم در معابر مواجه نبودیم.
در این نشست مقرر شد کمیته‌ای ویژه برای جمع آوری صنوف غیر مجاز، فروشندگان دوره گرد و کیوسک‌های غیر مجاز دریاسوج تشکیل و در قالب طرحی ضربتی اقدام لازم اتخاذ شود.
شورای ترافیک استان همچنین با تشکیل تاکسی اینترنتی در استان به علت فراهم نبودن شرایط لازم مخالفت کرد.
محرابی معاون راهداری استان هم به وجود ۴۷ نقطه حادثه خیز در جاد‌های اصلی استان اشاره کرد و خواستار تامین اعتبار برای حذف آن‌ها شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار