معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با «بسیج»:

نقش بسیج در پرورش و حمایت مخترعین تاثیرگذار است/ اختراع مخترعین مطابق با نیاز بازار باشد

معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی نقش بسیج را در پرورش و حمایت مخترعین و صاحبان ایده موثر عنوان کرد و گفت: بسیج از موضع بالا با صاحبان ایده برخورد نمی‌کند و بلکه همراه و همگام با صاحبان ایده حرکت و حمایت‌های خود را گام به گام دارد.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۶۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
شکوه میرشاهی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: استانداری نهاد حاکمیتی است و حمایت‌های معنوی از ایده و طرح‌های مخترعین و مبتکرین را دارد و دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد نخبگان، جهاد دانشگاهی، دانشگاه، مراکز رشد دانشگاه و پارک علم فناوری هر کدام در حوزه مسئولیت خود باید مخترعین و مبتکرین را همراهی و حمایت مالی خود را از صاحبان ایده داشته باشند و پیگیری‌های خود را انجام دهند تا ایده‌ها را به نمونه تبدیل کنند و به تولید انبوه برسانند.

وی ادامه داد: زمانی که صاحبان ایده مستقیم به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند زیاد به نتیجه نمی‌رسند لذا استانداری تلاش دارد که مشارکت خوبی در این راستا با دستگاه‌ها داشته باشد.

میرشاهی عنوان داشت: ما در استانداری کمیته توسعه شرکت‌های دانش بنیان داریم که در این کمیته نمونه‌های که می‌خواهد وارد فاز تولید انبوه شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: استاندار دستور تشکیل بانک ایده با اولیت قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاه را جهت ارائه تسهیلات داده است.

معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: شرکت دانش‌بنیانی که تعداد فارغ التحصیلان بیشتری را جذب کرده یا بیشترین تعداد ایده نو را به عمل تبدیل کند بیشترین اهمیت را برای ما دارد و در اولویت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: باید به صاحبان ایده بقبولانیم که صرفا به فکر سوددهی نباشند و باید از مشاوره‌های حقوقی خوب استفاده کنند و مشاوره بازگانی هم داشته باشند چرا که تولید کردن کاار ساده‌ای است، ولی عرضه آن در بازار مشکل است لذا ایده باید مطابق با نیاز بازار باشد.

میرشاهی نقش بسیج را در پرورش و حمایت مخترعین و صاحبان ایده موثر عنوان کرد و گفت: بسیج از موضع بالا با صاحبان ایده برخورد نمی‌کند و بلکه همراه و همگام با صاحبان ایده حرکت و حمایت‌های خود را گام به گام دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار