استاندار خراسان‌رضوی گفت: برای رفع بیکاری نابینایان و کم بینایان، طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی آنان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۷۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی "عصای سفید" اظهار داشت: در استان خراسان رضوی ۱۲ هزار نابینا و کم‌بینا وجود دارد که مشکل عمده آن‌ها نبود اشتغال و عدم استقلال مالی است و از سوی دیگر این استان ۳۰۰ هزار نفر بیکار دارد لذا با شرایط بسیار دشوار برای اشتغالزایی مواجه است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی کشور، دولت درصدد برآمده است از طریق بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی، ظرفیت‌سازی کند لذا برای اشتغال نابینایان از طرح‌های اشتغالزای آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

رشیدیان گفت: برای طرح‌های کوچک اشتغالزایی که دارای توجیه اقتصادی و متناسب با شرایط اقتصادی استان باشد، یک میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه داده می‌شود و طرح‌های بزرگ اشتغالزا نیز در قالب یک فرآیند ویژه بررسی و تامین اعتبار می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: عقب ماندگی در مناسب‌سازی محیط‌های شهری و اداری برای معلولان، کم بینایان و نابینایان همچنان در شهر‌های این استان وجود دارد و این ضعف از سال‌های گذشته در پی ساخت و ساز‌های بیشمار و فاقد زیرساخت مناسب برای معلولان انباشته شده است.

وی اظهار کرد: تذکر‌های بسیار برای رفع نقص در حوزه مناسب سازی محیط‌های شهری و اداری به دست اندرکاران داده شده که امید است شاهد تسریع در رفع نواقص و مناسب سازی محیط‌های شهری باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست جامعه نابینایان مبنی بر انتصاب یک نماینده ویژه از سوی آنان برای ارتباط مستقیم با مدیریت ارشد استان گفت: نیازی به انتخاب یک شخص خاص نیست بلکه تمام تشکل‌های فعال در این حوزه و نابینایان و افراد کم بینای صاحب نظر می‌توانند به عنوان نماینده مشکلات این جامعه را به استانداری اعلام کنند.

رشیدیان افزود: با تاکید بر تامین سلامت نابینایان و کم‌بینایان افزود: در این استان فضا‌های ورزشی متناسب با جمعیت استان به اندازه کافی وجود ندارد، اما فضا‌های ورزشی موجود نیز به نحو مطلوب و برنامه‌ریزی شده مورد استفاده عموم قرار نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: مدیران حوزه ورزش استان موظف هستند در فضا‌های ورزشی موجود ظرفیتی را برای فعالیت‌های ورزشی نابینایان و کم‌بینایان فراهم کنند تا آنان نیز سهم برابر از امکانات ورزشی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات اجتماعی نابینایان به ویژه در ازدواج و تشکیل خانواده نیز گفت: این موضوع از طریق مدیران حوزه اجتماعی استانداری مورد بررسی و پیگیری لازم قرار می‌گیرد تا بتوان با طرح‌های مطلوب مشکل ازدواج نابینایان را برطرف کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها