خبرهای داغ:
امروز تولید و اشتغال و اقتصادمقاومتی بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است، مشکلاتی که برخی با همت بلند خود کمر همت بسته و با کارآفرینی و ایجاد اشتغال گوشه ای از کار را گرفتند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۰۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در این خصوص گفتگویی با خانم شهناز پساویده داشته است، بانوی فرهنگی که پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش با ایجاد گاوداری و کشت درخت و گندم در روستای الخلج و ملاقاسم بخش تیکمه داش بستان آباد توانسته برای تعدادی اشتغال ایجاد کرده و موجب رونق این روستاها شود.

این بانوی بسیجی به انگیزه اش برای این کار اشاره و بیان کرد: من معلم ناحیه سه آموزش و پرورش در استان البرز بودم و همیشه انگیزه ام این بود پس از بازنشستگی به محل تولدم برگردم و در زمین های پدری ام کاری انجام دهم که قسمت این شد در دامداری و باغداری فعالیتم را آغاز کنم.

شهناز پساویده گفت: کار زراعت گندم را از سال 82 آغاز کردم و هنوزم هم ادامه می دهم ولی امسال با وجودی که در 12هکتار زمین گندم کاشته بودم به علت خشکسالی محصولی بار نیامد.

رشوه ندادم، وام ندادند/ عشق نباشد بی مهری مسئولان به کار نیاید

وی افزود: گاوداری را پس از کار گشت گندم از سال 86 با سرمایه اولیه 50میلیون در زیربنایی به وسعت 600مترمربع با مجوز مجوز 35 راس مولد و70 راس کل گله راه اندازی کردم.

 پساویده ادامه داد: در این گاوداری نسبت به فصل سال برای سه تا پنج نفر اشتغال زایی دایمی شده است و در  فصل کوددهی نیز 11 کارگر در آن مشغول به کار می شوند.

 وی با گلایه از بی مهری مسئولان اظهار کرد: کار گاوداری سال های گذشته خوب بود ولی سه سال است با این وضع اقتصاد و حمایت نکردن دولت که نهاده ها، یونجه و علوفه گران شده شیر تولیدی دامدار ارزان تر از آب معدنی بوده و وضع دامداران به سختی می گذرد.

پساویده اضافه کرد: بی مهری مسئولان تا حدی است که از کارآفرینان برای رونق تولید و اشتغال زایی بیشتر حمایت نمی شود تا جایی که با وجود نیاز بنده به یک دستگاه تراکتور برای کار گاوداری و باغداری و علیرغم اختصاص تسهیلات چهاردرصدی آن به من، با سنگ اندازی هایی که شد، ندادند.

رشوه ندادم، وام ندادند/ عشق نباشد بی مهری مسئولان به کار نیاید

این بانوی کارآفرین با ابراز تاسف از کارشکنی کار یکی از کارشناسان بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، در این خصوص اظهارداشت: این کارشناس باوجودی که خودش هم دامداری داشت و لازمه آن را برای گاوداری من می دانست مخالفت کرد در حالی که برای دیگران توصیه می کرد از آن استفاده کنند و علت آن رشوه ندادن من بود.

وی خاطرنشان کرد: درست است گذران امور گاوداری برای بنده بدون تراکتور سخت است و ممکن است شیر تولیدی تا رساندن به مبادی اصلی فاسد شود ولی توکل به خدا و عشق به کارم همه لحظه های سخت را برایم آسان و لذت بخش می کند و این برای من کافی است و فردی که با وام بنده مخالفت کرده قطعا سزای کارش را خواهد دید.

شهناز پساویده در خصوص امور خانه و خانه داری خود نیز گفت: با توجه به اینکه بنده از سنین جوانی معلم بودم و برنامه برای مدیریت خانه و فرزندانم داشتم اکنون نیز همچنان برنامه ای در کنار فعالیتم برای امور زندگی ام دارم هرچند فرزندانم ازدواج کرده اند ولی همسرم همچنان پا به پای من در امور دامداری و باغداری کمک می کند.

 رقیه غلامی

ارسال نظرات