در شرایط کنونی در کشور درگیر جنگ سخت نیستیم، ولی بدخواهان از طریق جنگ نرم می‌کوشند تا با کمک وادادگان داخلی به تضعیف باورهای اسلامی و انگیزه‌های انقلابی و در نهایت استحاله نظام بپردازند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۳۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سیدمحمد حسینی» در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

رهبر فرزانه انقلاب همواره بر ضرورت و اهمیت وجود روحیه و انگیزه انقلابی در مردم و مسئولان تاکید می‌کنند و بر این باور هستند که اگر این روحیه حاکم نباشد درواقع جمهوری اسلامی هم نخواهد بود.

بدون تردید این اهتمام رهبری براساس یک واقعیت مسلم است، زیرا استمرار نظام اسلامی با وجود چالش‌های فراوان فرارو و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و همنوایی همپالکان داخلی غرب، جز در پرتو عزم و اراده انقلابی میسر نیست. این سخن حکیمانه که «علت مبقیه هر پدیده همان علت محدثه است» نیز موید این طرز تلقی است. براندازی رژیم ستمشاهی که از پشتوانه قدرت‌های جهانی برخوردار بود و جایگزینی نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت تنها با غالب شدن چنین تفکر و تحرکی میسر گشت و پس از پیروزی بویژه در دوران دفاع مقدس، سایه‌افکنی فرهنگ جهاد و شهادت بر جوانان غیور این مرز و بوم، ضامن تداوم انقلاب و شکست جنگ‌افروزان منطقه‌ای و جهانی شد.

البته در شرایط کنونی در کشور درگیر جنگ سخت نیستیم، ولی بدخواهان از طریق جنگ نرم می‌کوشند تا با کمک وادادگان داخلی به تضعیف باورهای اسلامی و انگیزه‌های انقلابی و در نهایت استحاله نظام بپردازند؛ یعنی با گذشت زمان تفکر لیبرالی بر مسئولان مستولی و گام به گام کشور را به سمت و سوی یک حکومت سکولار سوق دهند و البته در این فرآیند فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها را موجب بحران‌آفرینی، ناکارآمدی نظام و در نتیجه نارضایتی مردم و تن دادن به خواست غربی‌ها تلقی می‌کنند. بر این اساس همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان، رسانه‌ها و نیز استادان حوزه و دانشگاه باید انقلابی عمل کنند تا خواست دشمن تحقق نیابد. در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مباحث اجتماعی نیز کسانی می‌توانند پیش‌برنده اقتصاد مقاومتی و آفرینش‌گر کالاهای فرهنگی و هنری مطابق با ارزش‌ها و اصول باشند و با ناهنجاری‌های فزاینده اجتماعی مقابله کنند که به کارهای کلیشه‌ای و روزمره بسنده نکنند بلکه با همتی والا و مدیریتی جهادی منشا تحول و پیشرفت باشند.

در طول 38 سال گذشته در هر حوزه‌ای که شاهد دستاوردهای چشمگیر بوده‌ایم با اندک واکاوی، دلیل اصلی آن را وجود عناصر باانگیزه و انقلابی همچون تهرانی‌مقدم‌ها و دانشمندان شهید هسته‌ای می‌یابیم که با اعتقاد کامل هم سرمایه جوانی، دانایی و توانایی خود را وقف هدف مقدس خود کردند وگرنه هیچ‌گاه با اقدامات معمولی چنین موفقیت‌هایی کسب نمی‌شد.

 

ارسال نظرات