فرماندار نمین گفت: زنان سرپرست خانوار و تحصیلکرده بیکار در اولویت دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۴۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

اولویت دریافت تسهیلات کم بهره با زنان سرپرست خانوار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور در کارگروه بانوان و امور خانواده شهرستان نمین با بیان این مطلب که بانوان رکن مولد اقتصاد مدیر اقتصادی خانواده هستند افزود: زنان سرپرست خانوار و تحصیلکرده بیکار که سابقه بیمه ندارند در اولویت دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال از صندوق کارآفرینی امید قرار دارند.

وی افزود: این زنان هستند که ارکان جدی اقتصاد مقاومتی یعنی، تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف، حمایت از تولید ملی، روح خودباوری و خودکفایی و مردمی کردن اقتصاد را به شکل ویژه آن را به کار گرفته‌اند.

فرماندار نمین اظهار داشت: مصرف کالاهای داخلی، مقابله با مصرفگرایی، تولید گر بودن زنان خانه‌دار، پیشگیری از اسراف وپیروی از سبک زندگی اسلامی از جمله نقش های بانوان در امر اقتصاد مقاومتی است.

عبدالعلی پور با اشاره به اینکه زنان کارآفرین طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و بازوی قدرتمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستند ادامه داد: خط مقدم مدیریت اقتصاد مقاومتی در خانواده در دست زنان است.

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه یک زن باید درک عمیقی از مشکلات و راهکارها داشته باشد گفت : بانوان باید در رابطه با نحوه درست مصرف کردن توجیه شده و آموزش ببیند و هر اندازه دانش و آگاهی زنان و درک اقتصادی آنان بیشتر شود به طریقه مصرف حساس تر می شوند.

فریبا محمدلو افزود: زن در خانواده با تربیت صحیح و مناسب می تواند فرزندانی به جامعه تحویل دهد که دغدغه کار داشته و نسبت به فرهنگ کار و تلاش نگاه مثبت و ارزشمند داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز بانوان تحصیلکرده زیادی در حوزه مشاغل خانگی، صنعتی، کشاورزی، تولیدی و حتی بازرگانی وارد شده‌اند که هدف ما جهت دهی به این فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف نهایی اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار