مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با اشاره به این که موافقت رشته تخصصی «کلام» برای حوزه علمیه ایلام از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اخذ شده است، گفت: راه‌اندازی درس خارج فقه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۵۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین «وعد مرادبیگی» در جلسه شورای حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در روند خاصی از حرکت و پیشرفت قرار دارند و در حال حاضر در مدارس علمیه سطح استان ایلام 500 طلبه مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند.

وی با بیان این که سعی بر این است که حوزه‌ها کیفی باشند، افزود: بر اساس اعلام مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، حوزه‌ها در حال سطح‌بندی هستند که در همین راستا لازم بود که در حوزه‌ علمیه استان ایلام یک رشته تخصصی ایجاد شود که موافقت آن نیز گرفته شد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با اشاره به این که موافقت رشته تخصصی کلام، برای حوزه علمیه ایلام از مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اخذ شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی درس خارج فقه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادبیگی، جلسات درس خارج را آبرویی برای حوزه‌های استان دانست و گفت: حوزه علمیه شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران و دهلران در پایه 6 طلبه دارند و سطح یک آنها تکمیل است.

 

 

ارسال نظرات