مادر خانواده که زن کهنسالی است با گریه گفت: من نان خشک خورده‌ام و تمام عمر با شوهرم کارگری کرده‌ام تا توانستم این منزل را بسازم حالا می‌گویند باید از اینجا بروی و مرا به زور با کتک از خانه‌ام بیرون انداختند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۶۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در دنیای پرهیاهوی شهری در کنار ساختمان‌های سر به فلک کشیده و خانه‌های مجلل مرکز شهر هنوز خانواده‌هایی هستند که زیر بار زور و به خاطر بیشترخواهی و ثروت‌پرستی برخی،از خانه‌های‌شان رانده می‌شوند تا پول‌پرستان برج‌های خودرا برروی اشک و آه خانواده‌هایی بسازند که دارایی‌شان را از راه کارگری،نان خشک خوردن و خاک تنفس کردن به دست آوردند و سند مالکیت‌شان صداقت گفتاری بین خان و کارگر بوده است.

در مرکز شهر ساری امروز شاهد خانواده‌ای در کنار منزلی قدیم در انتهای کوچه‌ای در خیابان فرهنگ بودم! داخل چادر نشسته بودند، وقتی جلو رفتم پیرمردی خمیده همراه با زن جوانی که دخترش بود جلو آمد و قبل از سؤوال من متوجه شد برای کمک آمده‌ام با چشمی گریان زبان به سخن گشود

دختر عبدالمناف غفوری صاحب خانه گفت این منزل از سال 1346 تاکنون متعلق به پدر و مادرم بوده و این زمین را در قبال کار در باغ و منزل مفیدیان که مالک باغ و زمین بوده دریافت کرده‌اند، اما الان پس از سال‌ها خریدار این زمین و باغ مدعی است که این خانه به پدر و مادرم تعلق ندارد و آنها را باحکم دادگاه از منزل‌شان بیرون انداخته است.

در ادامه صحبت‌های دختر مادر خانواده که زن کهنسالی است با گریه گفت من نان خشک خورده‌ام  و تمام عمر با شوهرم کارگری کرده‌ام تا توانستم این منزل را بسازم حالا می‌گویند باید از اینجا بروی و مرا به زور با کتک از خانه‌ام بیرون انداختند.

دختر بزرگ خانواده با نشان دادن جای زخم‌هایی بر روی سر و دست‌های مادرش می‌گوید: مادرم بر اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شد بیهوش در بیمارستان بستری بود و دو روز است که مرخص شده است.

پسر بزرگ خانواده که پیگیر مشکل به‌وجود آمده است، ادامه داد: پدر و مادرم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و ما بین خود و مالک قدیمی این زمین به‌صورت زبانی  همراه با شاهدانی که همسایه بوده‌اند این زمین به پدر و مادرم داده شد و آنها نیز با پول کارگری این خانه را در سال 46 ساخته‌اند اما در حال حاضر پیمان‌کاری که این زمین را برای برج‌سازی خریده آنها را از منزل‌شان بیرون کرده است.

در ادامه برای پیگیری مشکل این خانواده ارتباطی تلفنی با کمیته امداد برقرار شد که مرتضی ناعی رئیس منطقه یک ساری با حضور در کنار این خانواده پیگیر مشکل به‌وجود آمده شد و دستور اسکان موقت برای این خانواده داده شد تا در منزلی اسکان یابند و مشکل قضایی این خانواده حل شود.

لیلا ناطقی/

ارسال نظرات
پر بیننده ها