مهرداد محمودی افزود: در حال حاضر ماشین‌آلات نساجی فرسوده است و با وجود اینکه در سال 91 بازسازی انجام شد ولی دوباره نیاز به بازسازی دارد و این بازسازی هزینه‌بر است.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۶۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مشکلات کارخانه نساجی قائم‌شهر  توسط مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر و اعضای شورای شهر قائم‌شهر بررسی شد.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر با بیان اینکه کارخانه نساجی در سال 1307 کلنگ‌زنی شد و در سال 1309 به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: به مرور زمان از کیفیت دستگاه‌ها و کارخانه کاسته شد و به همین‌منظور در سال 76 تا 77 بازسازی شده است.

مهرداد محمودی افزود: در حال حاضر ماشین‌آلات نساجی فرسوده است و با وجود اینکه در سال 91 بازسازی انجام شد ولی دوباره  نیاز به بازسازی دارد و این بازسازی هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: 215 نیروی کار در این واحد تولیدی مشغول کار هستند و زمانی که من به‌عنوان مدیرعامل آمدم، بخشی از حقوق فروردین‌ماه و تمام حقوق اردیبهشت‌ماه دو و همین‌طور پول بیمه فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه پرداخت نشده بود و الان تا مرداد را تسویه کردیم و فقط شهریور را بدهکاریم.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر با بیان اینکه برای نجات کارخانه باید طرح انتقال آن به شهرک رستم‌کلا اجرایی شود، اظهار کرد: این کار سبب احیای مجدد صنعت نساجی می‌شود و نوعی سرمایه‌گذاری است چرا که هدف ما نوسازی است و بازسازی بیشتر از دو سال جواب نمی‌دهد و رو به زیان‌دهی می‌رود.

محمودی افزود: کارخانه نساجی قائم‌شهر، از سال 88 تاکنون، 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به سازمان گسترش و نوسازی بدهکار است که باید بدهی به اداراتی همچون برق، آب، گاز و بیمه را هم به آن اضافه کرد.

وی با بیان اینکه بخش بافندگی این کارخانه با سرمایه کمتر قابل نجات دادن است، تصریح کرد: بخشی از مشکلات قسمت بافندگی انتخاب نامناسب ماشین‌آلات بود که در حال حاضر کارایی ندارد که به‌عنوان مثال یکی از آنها از 22 سال پیش روی آن نایلون کشیده شده و بلااستفاده مانده است.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر  ادامه داد: برای اجرای طرح انتقال کارخانه به شهرک رستم‌کلا، 30 میلیارد تومان نیاز داریم تا کارخانه و ماشین‌آلات نوسازی شود.

محمودی در پایان گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان زیان کارخانه نساجی بوده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها