خبرهای داغ:

پیشرفت زندگی ام، درسایه عمل به قرآن است

معصومه عظیمی بانوی کم بینایی که حافظ 10 جز قرآن کریم است با بیان اینکه قرآن آموزی من خدادادی است و برای آموزش به جایی نرفته ام گفت: از زمانی که بیشتر و بهتر با قرآن آشنا شدم، همه پیشرفت های زندگی ام را در سایه قرآن و عمل به آن می دانم و از خدای خود هم بسیار شاکرم.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۵۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

معصومه عظیمی ،حافظ ده جزء قرآن کریم است. او فعالیت اصلی خود را از سال 1387 می داند و معتقد است: قرآن آموزی من خدادادی است و در جایی برای آموزش نرفته ام.  از سنین  12سالگی و دوران مدرسه ، خودم تمرین کرده و تا کنون به لطف خداوند تعالی توانسته ام ده جزء کامل را حفظ کنم.

 

این حافظ قرآن کریم که کم بیناست اضافه می کند: از سال 1387 تا 1390در مهد قرآن  و عترت آذربایجان شرقی، دوره های مقدماتی و تکمیلی را گذراندم و وارد تدریس در واحد خواهران مهدقرآن استان و بهزیستی شدم .


 

وی گفت: بعد از آغاز قرآن آموزی، به دلیل برخی از مشکلات کاری و خانوادگی نتوانستم روند آموزشی را ادامه دهم و با قرآن فاصله گرفتم. اما چند وقتی بعد با دعوت آقای ابراهیم عبدی، قاری برجسته قرآن «نفر اول رشته قرائت در سی‌ ونهمین دوره مسابقات قرآنی استان» به مسابقات کشوری مشهد اعزام شدم و از این طریق با کسب رتبه در این مسابقات، انگیزه و رغبت وصف‌ناپذیری به یادگیری قرآن پیدا کردم.

 

عظیمی، با اشاره به اینکه چند سالی است در مهد قرآن و عترت استان  مشغول به تدریس به روشندلان و همچنین سایر افراد هستم، گفت: در این سال‌ها، شاهد علاقه و استعداد افرادی بوده‌ام که متاسفانه از طرف خانواده‌هایشان حمایت نمی‌شدند.

وی  همنین افزود: در مقابل ،خانواده‌هایی نیز هستند که علاقه و تمایل به حضور فرزندانشان در محافل قرآنی جهت یادگیری دارند که در این میان ، فرزندان هیچ علاقه و  رغبتی از خود نشان نمی‌دهند.

 

این حافظ قرآن که اکنون از اعضای فعال بسیج هم است و در دوره کاردانی رشته امور فرهنگی مشغول تحصیل است و معتقد است  از زمانی که بیشتر و بهتر با قرآن آشنا شدم، همه پیشرفت های زندگی ام را در سایه قرآن و عمل به آن می دانم و از خدای خود هم بسیار شاکرم.

 

رضا و ابوالفضل، برادران معصومه عظیمی هستند که هر دو دانش آموز و کم بینا بوده  وهر دوی آنها نیز در رشته تواشیح فعالیت دارند.

 

همچنین فاطمه عظیمی خواهر بزرگ معصومه  است که اکنون درسطح  تجوید فعالیت می کند، معصومه عظیمی ،پد ر ومادر خود را مشوق آنها برای قرآن آموزی می  داند.

 

امروز درتقویم کشورمان ، روزجهانی نابینایان و در واقع عصای سفید است.
 
انتهای پیام/ * غ

 

 

 
/طنین یاس
ارسال نظرات