حجت الاسلام والمسلمین رضوی نسب در مراسم عزاداری سالار شهیدان شاهرود گفت: انسان متدین با زبانش گناه می کند و با زبانش ثواب می کند و باید بدانیم گناهان بیشتر با زبان انجام می شود و کارهای خوب با زبان انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۷۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین علی رضوی نسب در مراسم بزرگداشت ماه محرم در مسجد رسول اکرم (ص) شاهرود در سخنانی با اشاره به حدیثی در خصوص افرادی که وارد بهشت می‌شوند اظهار کرد: بندگان خدا از در‌های مختلفی وارد بهشت می‌شوند که درب سوم بهشت مربوط به سلامتی بدن است.
وی افزود: در روی این درب بهشت بیان می‌شود کم خوردن، کم خوابیدن، کم شهوت داشتن و کم سخن گفتن برای سلامتی بدن است.
رضوی نسب خاطر نشان کرد: علی (ع) به امام حسن بیان فرماید چهار چیز یادت بدهم که هیچگاه مریض نشوی و آن این است که سَر سفره غذا را کاملاً آسیاب کن و سخن به اندازه بگو، زمان خواب اجابت مزاج نما و تا کاملاً گرسنه نشدی غذا نخور و هنوز سیر نشدی دست از غذا بکش.
وی با بیان اینکه برخی بیماری‌ها هدیه خداست تصریح کرد: زکام هدیه خداست و سموم را دفع می‌کند یا جوش و دُمل در بدن میکروب‌ها و سموم را دفع می‌کند.
امام جمعه بسطام با بیان اینکه رعایت نکردن این موارد سبب بیماری می‌شود گفت: پیامبر و ائمه معده را خانه همه بیماری‌ها می‌دانند و تمام این چهار ویژگی رئوس طب را شامل می‌شود و کم غذا خوردن داروی تمام دردهاست.
وی با بیان اینکه انسان اگر زبانش را کنترل کند به بهشت نزدیک‌تر می‌شود افزود: انسان متدین با زبانش گناه می‌کند و با زبانش ثواب می‌کند و باید بدانیم گناهان بیشتر با زبان انجام می‌شود و کار‌های خوب با زبان انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها