خبرهای داغ:
اولین جلسه تخصصی برنامه ریزی مراسم بزرگ داشت آیت الله حاج شیخ محمد باقر طاهری "اولین امام جمعه فقید شاهرود" برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۹۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین جلسه تخصصی برنامه ریزی مراسم بزرگ داشت آیت الله حاج شیخ محمد باقر طاهری "اولین امام جمعه فقید شاهرود" برگزار شد.
شعبانعلی آشوری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: برگزاری بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد باقر طاهری در پنجاه دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شد و قرار شد از مقام فقید و ارسته آن مرحوم «اولین امام جمعه شاهرود» تجلیل به عمل آید.
حجت الاسلام حمید عبداللهیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با بیان این که مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد باقر طاهری از نظر علمی، اجتماعی، معنوی و مبارزات سیاسی خدمات شایانی در شهرستان ارائه کرده است، ادامه داد: معرفی سیره علمی و عملی این چنین شخصیت‌هایی به نسل جوان جامعه وظیفه مهم نهاد‌های فرهنگی و علمی و است.
عبدالهیان، نکوداشت بزرگان و به نیکی یاد نمودن آن‌ها را باعث تشویق جوانان محقق و پژوهشگر به زندگی عرفانی، دینی و علمی این عالمان اهل عمل دانست.
این عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: آن مرحوم علاوه بر امور معنوی، در محور همدلی و همراهی مردم و مسئولان و رفع مشکلات و خدمت به مردم بی وقفه تلاش می‌کرد.
مشارو مدیرکل و مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه بیان کرد: بزرگداشت از مفاخر علمی و فرهنگی در ابعاد استانی و ترویج نیکی‌ها و خدمات آن‌ها را از جمله اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.
باهنر درباره محتوا و برنامه‌های بزرگداشت، افزود: از آنجایی که هدف ما آشنایی مردم بخصوص نسل جوان با مفاخر علمی و فرهنگی استان و ارائه یک الگوی عملی در ابعاد مختلف شخصیتی برای آنان است، بنابراین باید کلیپ مستندی از فعالیت‌های مختلف آن عالم فقید در زمینه‌های علمی، خدماتی، اجتماعی، سیاسی، درمراسم دیده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها