آئین و رسوم مازندران در جشنواره ملی عکس استان/ هفتم تا 14 دی ایزدشهر میزبان جشنواره ملی عکس است

این مسؤول آداب و رسوم و آیین‌های مازندران را از محورهای جشنواره ملی عکس مازندران برشمرد و گفت: چشم‌اندازهای شهری مازندران و بازارهای سنتی آن از دیگر محورهای این جشنواره است.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۰۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی اظهار کرد: هنرمندان زیادی در عرصه عکس در استان داریم و کارهای خوبی در این زمینه در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آثار تولید شده در استان به شکل کتاب درآمده و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است افزود: در بخشی که امکان چاپ کتاب نبوده آثار به صورت پوستر به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه پتانسیل و ظرفیت خوبی در حوزه عکس در مازندران داریم، خاطرنشان کرد:
محیط زیست و ظرفیت مازندران، آداب رسوم و سنت‌های استان باعث شده در این عرصه ورود پیدا کنیم.

این مسؤول آداب و رسوم و آیین‌های مازندران را از محورهای جشنواره ملی عکس مازندران برشمرد و گفت: چشم‌اندازهای شهری مازندران و بازارهای سنتی آن از دیگر محورهای این جشنواره است.

جاودانی محیط زیست را از دیگر محورهای این جشنواره برشمرد و گفت: مازندران از دو نعمت بزرگ دریا و جنگل برخوردار است و زیبایی خاصی به محیط زیست داده است که با شتاب و عجله در حال نابودی آن هستیم و این امر در زندگی مردم تأثیر خود را نشان داده است. 

وی با اعلام اینکه محور بعدی جشنواره اماکن تاریخی است تصریح کرد: اماکن تاریخی منشأ یک تحول و رخداد بوده و اگر بخواهیم هر کدام از آنها را ورق بزنیم کتابی قطور برای بازگویی فرهنگ و رشادت‌های  مازندران خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران چشم‌اندازهای طبیعی را از دیگر محورهای جشنواره ملی عکس مازندران عنوان کرد و گفت: از همه افرادی که می‌توانند در این زمینه تولید اثر داشته باشند برای شرکت در این جشنواره ملی دعوت می‌شود. 

این مسؤول زمان برگزاری جشنواره ملی عکس مازندران را 7 تا 14 دی ماه در مجموعه نمایشگاهی ایزدشهر اعلام کرد و یادآور شد: منتخب آثار هم طی این یک هفته در این مجموعه به نمایش در می‌آید. 

جاودانی ادامه داد: مراسم افتتاحیه هفتم و اختتامیه در روز 14 دی ماه برگزار می‌شود و هنرمندان و مهمانان و مسؤولان کشوری هم در اختتامیه حضور دارند.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به تشکل‌های فرهنگی واگذار کرده‌ایم و فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد حمایتی و نظارتی دارد بیان کرد: بانک جامع اطلاعات هنرمندان استان راه‌اندازی شده است و در حال دریافت اطلاعات هنرمندان هستیم. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها