خبرهای داغ:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد:
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر ۴۰درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۶۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی محمد زمانی در جلسه هم اندیشی بررسی طرح مترو قزوین-هشتگرد که صبح امروز(دوشنبه) در خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح راه اندازی مترو قزوین_هشتگرد در ابتدای امر از سوی اتاق بازرگانی قزوین مطرح شد و در حال حاضر از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می شود.
وی افزود: علی رغم نزدیکی استان قزوین به پایتخت بسیاری از زیرساخت ها را در این استان نداریم و این در حالی است که استان قزوین جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد اما از آن به خوبی استفاده نمی شود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد:اگر مترو را در نظر نگیریم از قرارگیری قزوین در کریدور شمال به جنوب چیزی عاید استان ما نمی شود.
زمانی عنوان کرد:مترو باعث رونق و شکوفایی استان شده و تردد مردم استان های اطراف را به قزوین آسان تر می کند که این امر رونق گردشگری را به همراه دارد.
وی تصریح کرد:صنعت استان قزوین هم به این طرح نیاز دارد و مطبوعات متولی پیگیری دایمی این طرح از مسئولان هستند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به روند طرح مترو قزوین-هشتگرد در ۱۰سال اخیر گفت:در ابتدای امر این طرح به همراه طرح بندر خشک در سفر رئیس جمهور وقت به قزوین مطرح شد که هیأت دولت با این طرح مخالفت کرد.
زمانی بیان کرد:استان قزوین رتبه سوم تردد در سطح کشور را داشته و با راه اندازی مترو می توان در تسهیل تردد مردم بین ۱۰استان کشور را فراهم کرد.
وی با اشاره به برخی از مزیت های طرح مذکور افزود: تسهیل در حمل و نقل جاده ای،صرفه جویی چشمگیر ۴۰درصدی در مصرف سوخت، جلوگیری از تصادفات جاده ای و خسارات سنگین جانی و مالی، انتقال بخشی از ترمینال غرب تهران به قزوین و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از جمله مزایای طرح مترو قزوین-هشتگرد به شمار می رود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد:اگر این مترو راه اندازی شود بسیاری از زیرشاخه های صنعت استان رونق پیدا کرده و دسترسی ما به امکانات و زیرساخت های تهران آسان تر می شود.
زمانی با بیان اینکه این طرح برای بررسی کارشناسی به اداره کل مسکن و شهرسازی وقت واگذار شد، ادامه داد:این بررسی نشان داد ارزش مانده طرح مذکور در پایان یک دوره ۲۵ساله ۱۵۷ میلیون و ۶۰۷هزار و ۵۰۰دلار است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح سرمایه گذاری برای ۷۰کیلومتر از مسیر باید انجام شود در حالی که بهره برداری ما از ۱۴۰کیلومتر مترو است بنابراین این امر هم از دیگر مزایای اجرای طرح است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد:به منظور تأیید طرح مترو قزوین-هشتگرد در یکی دیگر از سفرهای هیأت دولت به استان قزوین یک طرح توجیهی ضمیمه آن کردیم که موجب شد با تأیید مسوولان همراه شود.
زمانی عنوان کرد:با توجه به اینکه هزینه دو بانده کردن مسیر تهران-قزوین کمتر است طرح مترو باز هم با مخالفت وزیر راه روبرو می شود در حالی که این طرح از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان هم تأیید شده است.
وی تصریح کرد:هدف ما از اجرای این طرح دسترسی آسان تر تمام استان های اطراف قزوین به تهران مطرح است و یک طرح ملی را دنبال می کنیم در حالی که مسوولان امر می خواهند این طرح را به صورت محلی مطرح کنند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد:هزینه اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
/۱۰۰۹/ پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها