آئین نمادین هفته پیوند اولیاء و مربیان در دبیرستان دخترانه «شهید نامدار مرادی» این شهر با حضور مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۰۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدرسه، نهادی اجتماعی بوده و باید گرو‌های اجتماعی به توسعه و پیشرفت آن کمک کنند.

رشید قربانی گفت: باید برای موفقیت مدارس متولیان آموزشگاه با اولیاء منتخب دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌ها همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در کشور‌های توسعه یافته شهرداری و شورای شهر جامعیت بیشتری دارد و در زمینه‌های مختلف سیاسی تصمیم‌گیری و نقش دارند، اما در ایران بیشتر در امور شهری اظهار نظر می‌کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه استان رتبه ۸ تا ۹ شاخص‌های تعلیم و تربیت را دارد، تصریح کرد: استان یزد به دلیل شکل‌گیری و حاکمیت فرهنگ موفقیت دانش‌آموزان در خانواده و جامعه، در بسیاری از شاخص‌های کشوری موفق‌ترین استان کشور است.


وی بیان کرد: به‌طور کلی باید اولیاء نسبت به مدرسه احساس مسئولیت کنند تا موجب ترقی و پیشرفت فرزندان خود شوند.

وی اظهار کرد: باید مربیان، متولیان مدرسه و کلیه عوامل اجرایی تصور نکنند اولیاء نسبت به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اطلاعات کمی دارند چراکه افرادی که سواد چندانی ندارند صاحبان نظر و فکر و اندیشه هستند و نیاز است که از فکر و ایده‌های اولیاء استفاده شود تا فرزندان موفق و مانع ایجاد اصطکاک شوند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطر نشان کرد: باید اولیاء در مسائل اجرایی، نشت‌های تربیتی، حوزه‌های معنوی، مادی و فکری با متولیان مدرسه ارتباط و همکاری لازم را داشته باشند تا فرزندان رشد و ترقی پیدا کنند.

قربانی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب استان اشاره کرد و افزود: استان کردستان در المپیاد‌های کشوری رتبه اول و در کنکور سراسری رتبه دهم بین ۳۲ استان کشور را کسب کرده و در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی از رتبه‌های خوبی برخوردار است.


دانش‌آموزان ناحیه یک سنندج ۵ رتبه اول در جشنواره نوجوان خوارزمی کسب کردند

سید فواد حسینی افزود: انجمن اولیاء و مربیان در آموزش و پرورش نهاد تأثیرگذار در امر تعلیم و تربیت است و اگر اعضای منتخب شده پویا، قوی و فعال باشند قطعاً در برنامه‌های آموزشی، پرورشی و تحصیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در سال گذشته گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی و فرهنگی رتبه استانی و کشوری کسب کردند و در جشنواره نوجوان خوارزمی که در شش محور برگزار شد ۵ رتبه اول مربوط به دانش‌آموزان ناحیه یک سنندجی بود.

حسینی افزود: امیدوارم امسال با پیش زمینه‌های فراهم شده نوار موفقیت همچنان ادامه داشته باشد و تفکیک فضای آموزشی دو مدرسه بدون تبعیض و با تمهیدات لازم یکی از این برنامه‌های پیش‌رو است.

وی اظهار کرد: امیدواریم برنامه‌ریزی به سمت و سوی برسد که توان اولیاء و مربیان به هم‌افزایی و رشد دانش‌آموزان برسد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: اولیاء هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به‌دور از احساس و با توجه به توانایی و علاقه دانش‌آموزان انجام دهند.

وی در پایان گفت: در ۱۰۰ هزار واحد آموزشی کل کشور انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در فضای دموکراتیک و آزاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات