کودکانی که درگیر این معضل اجتماعی هستند تمرکز کافی ندارند و حتی گاهی دنیای واقعی و مجازی را با هم آمیخته می کنند و می خواهند در دنیای واقعی مانند دنیای مجازی زندگی کنند.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۲۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در دنیای امروز خیلی چیزها تاثیر گذار هستند،گاهی یک اتفاق ساده باعث تغییر تفکر و نگرش افراد می شود،حتی باعث میشود که فرد مسیر زندگی خود را تغییر بدهد حالا چطور انتظار داریم کودک ما فقط با مسایلی که ما برایش بیان می کنیم تربیت شود؟ در حالی که با اینترنت به همه جا دسترسی دارد.

تعارضات فضای حقیقی و مجازی برای کودکان و نوجوانان/ برای فرزندانمان پدرو مادر مجازی نباشیم

در زمانی قرار داریم که فضای مجازی تبدیل به فضای واقعی و حقیقی برای کودکان و نوجوانان شده و حتی اگر بخواهند در مورد مطلبی اطلاعاتی به دست بیاورند اول مرجعی که به ان مراجعه میکنند به جای کتاب و یا مشورت با بزرگتر خودشان فضای مجازی است و اگر اطلاعاتی که در سایت به دست می اورند با فضای حقیقی در تضاد باشد در درجه اول مطالب ان سایت را قبول میکنند.

واقعا چرا!؟

متاسفانه خانواده های امروزی با مشکلات پیش آمده ترجیح می دهند که کودکشان جوابهای سوالات خود را به تنهایی پیدا کنند و بهترین گزینه هم اینترنت و شبکه های اجتماعی است.

همین امر باعث شده سن بلوغ در کودکان پایین بیایید،مشکلات درسی بیش از پیش باشد چرا که ذهن کودک درگیر جای دیگر است.

کودکانی که درگیر این معضل اجتماعی هستند  تمرکز کافی ندارند و حتی گاهی دنیای واقعی و مجازی را با هم آمیخته می کنند و می خواهند در دنیای واقعی مانند دنیای مجازی زندگی کنند.

این موضوع تا جایی پیش رفته است که حتی کودکان احساسات خود را از طریق پیام در فضای مجازی و یا انتخاب عکس برروی تصویر پروفایل انتخاب می کنند و حتی برای اینکه ببینند چه مقدار و برای چه افرادی مهم اند از جملات نا امید کننده و تصاویر مایوس کننده استفاده میکنند تا شاید جملات محبت امیز بشنوند و یا مورد توجه قرار گیرند.

حال سوال این است که اگر پدر و مادر این نوجوان را تغذیه روحی کنند ایا کودک و نوجوان دچار این مسایل خواهند شد؟

متاسفانه هم اکنون نوجوانان و جوانانی را داریم که درگیر مفاسد اخلاقی و شرعی شده اند چرا که آزادی بیش از حد در فضای مجازی را در دنیای حقیقی و واقعی می خواهند و همین امر یکی از عواملی هست که باعث تعارض اخلاقی در کودکان و نوجوانان شده است

پدر و مادر عزیر ،والدین گران قدر

نوجوان شما قرار است پدر و مادر در اینده باشد،اگر شما به دلیل فعالیت اقتصادی و یا هر مشکلی از مسئولیت پدر و مادر بودن خود کم کنید فرزند شما این مسولیت را یاد نمی گیرد و یا حتی توسط فضای مجازی روش غلط و نادرست آن را می آموزد

اگر نسل آینده خانواده و فرزندتان برایتان مهم است بیایید از مسولیت خود کم نکنید تا فرزندتان در اینده در زندگی شخصی خودش دچار مشکل نشود

کودکان و نوجوانان ما به پدر و مادر واقعی نیاز دارند نه پدر و مادر مجازی

بیایید کمی بیشتر برای فرزندمان واقعی باشیم

طلبه محقق: سجاد معاضدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها