مدیران شبکه اجتماعی کلوب از تعطیلی آن تا پایان پائیز به دلیل شرایط بد و محدودیت‌ها خبر می‌دهند؛ این در حالی است شعار حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی مدت‌ها است از سوی مسئولان داده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۳۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد شکوری مقدم، از موسسان شبکه اجتماعی کلوب از تعطیلی این شبکه تا پایان پاییز خبر داد. 

شکوری در وبلاگ شخصی اش به راه‌اندازی این شبکه در 12 سال پیش با یک تیم سه نفره جوان اشاره کرده و نوشته است: فقط چند لحظه فرض کنید، شما به عنوان مدیر کلوب دات کام، مسئول تمامی فعالیت ها و محتوای پست ها، عکس ها و کامنت های نزدیک به یک میلیون کاربر بودید، دنیایی پر از خلاهای قانونی و کم تجربه گی دستگاه های اجرایی، قضایی و پلیسی. این محتوایی که امروز به چرخش آن بر روی تلگرام عادت کرده اید، هرگز قابل رشد و گردش در شبکه های اجتماعی و وبلاگ های آن دوره نبود. کلوب دات کام نزدیک به 3 بار کاملا فیلتر شد، بار آخر رفع فیلتر ما 28 روز بطول انجامید، اگر وب مستر یا کشاورز باشید شاید کمی ملتفت شوید که چگونه بعد از 28 روز زمینی خشکیده و بی رونق را دوباره باید گرم فعالیت و حضور مردم کرد !

مدیر این شبکه اجتماعی داخلی به مشکلات فعالیت در این حوزه اشاره کرده و نوشته است: شریان حیاتی یک شبکه اجتماعی و سایت کابر محور فقط و فقط محتوای آن است، مقوله ای که آن روزها بسیار بسیار محدود بود و امروز هم بگونه ای دیگر محدود است. کلوب دات کام جزو 3 سرویس پر ترافیک ایران بود، درخت پر شاخه برگ کلوب را، پس از فیلترهای مکرر هر روز بی رونق تر کردند و نه دل و دماغی برای مردم ماند و نه برای مدیران آن و امروز بسیاری از همان مسئولان نادم و پشیمان هستند ولیکن چه سود ؟!

وی با اشاره به شکایت صدا و سیما از پخش زنده‌های سایت آپارات و فشار برای دریافت مجوز IPTV یادآوری کرد: وقتی زورتان یا دستتان به سرویس اینستاگرام یا تلگرام  نمیرسد برای چه به سراغ ما می آیید.

شکوری ادامه داده است: امروز بیش از 120 سری، محتوای هفتگی توسط کاربران  در تهران و شهرستان ها تولید می شود و نزدیک به 1200 نفر اشتغال زایی کرده است. گریزی از جریان تکنولوژی وجود ندارد، در بستر آپارات نباشد، هزاران راه دیگر برای نشر آن وجود دارد. در این یک صد برنامه قطعا اشکالاتی هست و بعدا هم بیشتر پیش خواهد آمد، مگر با غیر از صبوری و تدبیر و با ضدیت و از ریشه درآوردن می شود درخت تنومندی را اصلاح و پربار کرد ؟ قحطی محتوا ویدیویی، چنان گریبان گیر کشور شده که یک شبکه 50 نفره ماهواره ایی آنچنان در کشور  مخاطب پیدا کرده که روزی چندین پرونده رسیدگی به تبلیغات کسب و کارها، در آن تشکیل می شود.

در پایان این نوشته اعلام شده است: نگهداری سایت کلوب دات کام با شرایط فعلی، محدودیت ها و عدم تمایل به توسعه آن بیش از این صلاح نیست و شرکت صباایده تصمیم به خاموشی این سرویس در انتهای پاییز دارد. از کاربران عزیز و قدیمی این سرویس دردمندانه پوزش می طلبیم و تقاضا داریم در این فرصت یکی دوماهه اگر محتوای خاصی برای کپی برداری یا ذخیره نسخه پشتیبان در نظر دارند از فرصت استفاده کنند.

 

ارسال نظرات