خبرهای داغ:
کارشناس اخلاق برنامه سمت خدا گفت: مردم از عملکرد نظام بانکی ناراضی هستند، در حال حاضر با بررسی عملکرد نظام بانکی کشور مشاهده می‌شود که عملیات بانکداری بدون ربا در واقع در بسیاری از بانک‌ها در حد اسم باقی‌ مانده و تا به امروز عملیاتی نشده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۶۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌قمی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: برخورد همراه با صمیمیت، تأثیرگذاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بین مردم بیشتر می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) وقتی می‌خواستند گروهی از صحابه را نصیحت کنند، ابتدا با گشاده‌رویی و صمیمیت مثال‌زدنی ده بار برای آن‌ها دعا کرده و سپس صحابه را به رعایت تقوا سفارش کردند.

کارشناس اخلاق برنامه سمت خدا به سیره حضرت امیرالمؤمنین(ع) در اجرای صحیح این فریضه الهی اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی امام علی(ع) شنید که گروهی از سپاهیانش به لشکر معاویه در جنگ صفین دشنام می‌دهند، از سپاهیانش خواست به‌ جای دشنام به سربازان لشگر دشمن در حق آنان دعا کنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هم‌ زمانی که در آخرین لحظات شهادت بود از نصیحت کردن دلسوزانه دشمنانش دست نکشید، چون هدف حضرت سیدالشهدا( ع) اصلاح مردم با اجرای فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر بود.

حسینی‌قمی با اشاره به حدیثی که «هر که مسلمانی را به خاطر گناهی که کرده است به جای نجات دادن، او را سرزنش کند، خداوند او را پیش از آن‌که بمیرد به همان گناه مبتلا می‌کند»، تأکید کرد: بعضی افراد با ساخت کلیپ‌های تصویری و صوتی به دنبال افشای اسرار و ریختن آبروی دیگران، از طریق فضای مجازی نباشند که گناه بزرگی است.

وی در بخش دیگری سخنانش به شناخت منکرها در جامعه اشاره کرد و گفت: پدیده بدحجابی و پیامدهای بعدی آن، حوادث بی‌شمار رانندگی در کشور، وجود 10 میلیون فقیر مطلق و 20 میلیون بدمسکن در کشور، به تأخیر افتادن ازدواج 12 میلیون پسر و دختر در کشور و گرفتار شدن بسیاری از خانواده‌ها، سازمان‌ها و ادارات به تجمل‌گرایی از موارد منکر در جامعه است که آمران به معروف و ناهیان از منکر برای مقابله با آن باید فرهنگ‌سازی کنند.

کارشناس اخلاق برنامه سمت خدا ابراز داشت: مردم از عملکرد نظام بانکی ناراضی هستند، در حال حاضر با بررسی عملکرد نظام بانکی کشور مشاهده می‌شود که عملیات بانکداری بدون ربا در واقع در بسیاری از بانک‌ها در حد اسم باقی‌ مانده و تا به امروز عملیاتی نشده است.

وی مصداق‌های دیگر منکرات را در جامعه این‌گونه یادآوری کرد: شورای شهر تهران در نخستین مصوبه خود دستور هزینه یک میلیارد تومانی خرید وسایل تشریفاتی و تجملاتی می‌دهد، در شهر قم 250 میلیارد تومان برای احداث قطار هوایی هزینه می‌شود اما به علت اینکه مسافر ندارد، افتتاح نمی‌شود.

حسینی‌قمی بهترین معروف‌ها را در جامعه ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مردم نام برد و توصیه کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر هر جا که خیری دیدند آن را تحسین کنند و اگر نقطه‌ضعف و کمبودی دیدند به مسؤولان تذکر دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها