خبرهای داغ:
امام جمعه خمینی‌شهر:

تسلیحات ما برای تهدید نیست بلکه برای ترساندن دشمن است/ مؤمن از دشمن نمی‌ترسد و با او معامله نمی‌کند

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: انقلاب سختی و مشکلات دارد، فرد مؤمن نه تنها در برابر دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه با مال و جان خودش جهاد هم می‌کند، مؤمن همیشه در حال جهاد است چون دشمن همیشه حمله می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۹۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام عباس رحیمی بعد از ظهر امروز در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم مسلم خیزاب و شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی در خیمه حسینی گلستان شهدا اظهار کرد: گلستان شهدای اصفهان قطعاً گوشه‌ای از بهشت است، کسی که مؤمن است باید یک سری شروط را داشته باشد و نخستین شرط آن ایمان به خدا و پیامبر(ص) است.

وی با بیان این‌که تا قیامت راهی که درست است راه ایمان به خداست، افزود: آغاز راه فلاح و رستگاری این است که ایمان در وجود انسان رسوخ کند، ایمانی که زوال و نقصی نداشته باشد آن ایمان کامل است.

امام جمعه خمینی‌شهر تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند کسی که ایمان دارد از کوه قوی‌تر و سخت‌تر است، کوه قابل تراشیدن است اما ایمان این‌گونه نیست، در اعتقادات یک مؤمن چیزی قابل لغزش و لرزش نیست، اگر حق را بشناسیم کسانی که با حق همراه هستند را نیز خواهیم شناخت.

وی با بیان این‌که فرد مؤمن با یک اخم و نهیب دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند و حتی حاضر به معامله با دشمن هم نمی‌شود، عنوان کرد: انقلاب سختی و مشکلات دارد، فرد مؤمن نه تنها در برابر دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه با مال و جان خودش جهاد هم می‌کند، مؤمن همیشه در حال جهاد است چون دشمن همیشه حمله می‌کند.

رحیمی ادامه داد: قرآن می‌فرماید مؤمن همیشه در حالت آماده‌باش است، مؤمن باید آمادگی انواع تجهیزات دفاعی را نیز داشته باشد، وقتی طرف مقابل به هیچ قانون و توافقی پایبند نیست و حقوق بشر را بازیچه‌ای در دست خود گرفته است و به هیچ کشوری رحم نمی‌کنند ما باید تجهیزات مقابله با آن‌ها را داشته باشیم.

وی یادآور شد: وقتی از این لحاظ تأمین باشیم دشمن جرأت حمله به ما را نخواهد داشت، مقام معظم رهبری علت ناراحتی آمریکا را شکست خوردن در نقشه‌هایشان می‌دانند، امروز ایران در حال نشان دادن اقتدار خود در دنیا است، ایران با حفظ کردن عراق و سوریه در واقع کشور خودمان را حفظ کرده است؛ رئیس جمهوری که ادعای ابرقدرتی دارد این قدر بی‌ادب است و خودشان هم او را مسخره می‌کنند.

امام جمعه خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: تسلیحات ما برای تهدید نیست بلکه برای ترساندن دشمن است، مؤمن واقعی کسی است که ایمان بدون تزلزل و تردید و همراه با جهاد مال و جان دارد، ملت ما مؤمن و انقلابی است و در این ایمان و انقلاب خود تردید ندارد، ایرانی مجاهد است، شهادت تاریخ مصرف ندارد، هر زمان نیاز شد انسان باید در برابر دشمن بیرونی و درونی بایستد، این دشمن چه مرزهای جغرافیایی و چه مرزهای فکری را هدف گرفته باشد.

وی بیان کرد: علما مرزداران فکری هستند، علما مرگ ندارند همان‌طور که شهید مرگ ندارد، بعضی هر دو ویژگی را دارند از جمله آن‌ها شهدای محراب و امثال شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی است، امام خمینی(ره) یک نفس قدسی داشت که همه را مجذوب خود کرده بود، دنیا چون رهبری مانند رهبر ما را ندارد این‌گونه بیچاره و دربه‌در است.

رحیمی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در مورد شهید اشرفی اصفهانی می‌فرمایند که صفا و انصاف این شهید حقیقتاً مصداق عالمی عامل بود، عنوان کرد: عمل شهید اشرفی هم وی را تبلیغ می‌کرد و مرد بزرگی بود، خدای متعال هم در پایان عمر نسبتاً طولانی او لیاقت شهادت را به او هدیه داد.

وی در پایان گفت: علمای اسلام امید امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند، آن چه امروز از عزت و استقلال داریم مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های علما و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است برای همین رو به تحریف تفکرات و گفتار امام خمینی(ره) آورده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار