خبرهای داغ:
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود:

سازماندهی بیش از ۸۷۰۰ ورزشکار در شهرستان/ایجاد ۹ خانه ورزش روستایی/حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان

محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: در شش ماه اول امسال ۸۷۴۷ ورزشکار در شهرستان سازماندهی شده اند که در استان رکورد دار هستیم و سال قبل ما رکورد شهرستان را نیز با ۱۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده شکستیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۰۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در اتاق جلسات این اداره برگزار شد در سخنانی با تسلیت ایام شهادت امام سجاد و آرزوی قبولی عزاداری‌ها و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه ۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است به ارائه گزارش شش ماهه اول سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: ۲۵ مورد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌هایی همچون دارت، بسکتبال، فوتبال، کوهنوردی، والیبال، تنیس خاکی و ... برگزار شد.
سازماندهی بیش از ۸۷۰۰ ورزشکار در شهرستان/ایجاد ۹ خانه ورزش روستایی/حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان
وی افزود: بیش از ۸۵ مورد اعزام مسابقات قهرمانی کشوری انفرادی و تیمی انجام شده است که پس از قهرمانی در استان انجام شده که یازده مورد اعزام رویداد‌های بین المللی و جهانی در رشته هایی، چون رزمی، جودو، سه گانه، بدمینتون، بستکبال، کاراته، کوهنوردی و ورزش ناشنوایان و دومیدانی بزرگسالان انجام شد.
محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ نفر در رشته‌های رزمی، جودو، بدمینتون، سه گانه، بسکتبال و والیبال ناشنوایان در اردو‌های تیم ملی حضور دارند و بیش از ۳۰ بازیکن در تیم‌های ملی دعوت شده اند بیان کرد: یازده تیم ورزشی در رشته‌های مختلف در لیگ باشگاه‌های کشور حضور دارند که چهار مورد آن تیم‌های بانوان هستند که از آن جمله اسکیت در لیگ دسته یک، دارت، بدمینتون بانوان در لیگ برتر و دسته یک، بسکتبال در لیگ دو، والیبال نشسته جانبازان و معلولین در دسته اول، فوتبال دسته سه، فوتیال در دسته یک و والیبال در دسته دو و دسته دو و سه والیبال بانوان و هندبال لیگ دسته دو بانوان حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری ۳۰ مورد پیاده روی خانوادگی و بازی‌های بومی محلی در هفت ماهه اول امسال گفت: ۸ مورد از این برنامه‌ها در فعالیت ستاد نوروزی و در بخش‌های بسطام و بیارجمند و یک مورد پیاده روی کشوری پخش زنده سیما انجام شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال امسال،۹۰ باشگاه در شاهرود تاسیس شده که ۱۷ مورد این باشگاه‌ها در این هفت ماهه سال ۹۶ بوده است و این نشان از ظرفیت برون سپاری دولت به بخش خصوصی دارد با اینکه ثبت باشگاه‌ها با توجه به اساسنامه و بُعدقهرمانی آن سخت است، اما رویکرد دولت در این زمینه است و در شهرستان نیز موفق بوده ایم.
وی با اشاره به برگزاری هشت مورد کلاس مربیگری و ارتقا سطح مربیگری در شش ماه اول امسال گفت: در شش ماه اول امسال ۸۷۴۷ ورزشکار در شهرستان سازماندهی شده اند که در استان رکورد دار هستیم و سال قبل ما رکورد شهرستان را نیز با ۱۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده شکستیم و این به علت وجود مدیران ورزشی خوب و اهمیت دادن خانواده‌ها به امر ورزش در شهرستان است.
محمدی با اشاره به فعالیت‌های بخش جوانان این اداره، با تشکر از خدمات دولت در حوزه جوانان بیان کرد: ما در این بخش باید از افراد صاحب فکر و ایده استفاده کنیم و ما در این زمینه تلاش داریم و در سال گذشته ۵ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان برگزار کردیم، اما امسال تاکنون شش جلسه با ریاست فرماندار و دبیر این اداره با ۶۰ مصوبه که ۵۰ مصوبه آن اجرایی شده برگزار کرده ایم.
وی با اشاره به موضوعات مختلف این ستاد افزود: این ستاد در موضوع اوقات فراغت، هفته جوان، ازدواج، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق فعال است و کمیته‌های تخصص نیز در این رابطه با حضور افراد نخبه شهرستان و نوابغ برگزار می‌شود که ۸ جلسه تخصص داشته ایم که ۶۴ مصوبه داشته که ۵۵ مصوبه اجرایی شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با اشاره به اجرای ۶۰ برنامه در هفته جوان گفت: برنامه شاخص ما که برای اولین بار در شهرستان و دومین بار در بیارجمند برگزار شد تجلیل از جوانان برتر انجام شد.
وی به هفته ازدواج و اجرای ۳۰ برنامه در این اشاره کرد و افزود: اجرای جشن عشق ماندگار با حضور شش هزار مخاطب روبرو شد و ۴۵۰ زوج جوان نیز نمادین عقد شدند.
محمدی با اشاره به ایجاد ۱۰۵۷ پایگاه اوقات فراغت در شهرستان بیان کرد: این تعداد پایگاه در شهرستان سازماندهی شد که رتبه دوم استان را کسب نمودیم و برای سال اول خوب بود و انشا الله در سال آینده رتبه اول استان را کسب می‌کنیم.
وی به ایجاد مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در شهرستان اشاره کرد و گفت: در استان دو مرکز مشاوره تخصصی ازدواج ایجاد شده که در شهرستان شاهرود به نام‌های طلوع فجر با مدیریت آقای ریاحی و آرامش زندگی دکتر صائمی نهادینه شده است چرا که گرفتن مجوز سخت است و باید از وزارت ورزش تایید کنند و در استان نتوانستند مجوز بگیرند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با اشاره به تاسیس ۹ ثمن در سال ۹۵ و سه سازمان مردم نهاد اظهار کرد: در شش ماه اول امسال ۲ سازمان مردم نهاد تاسیس و ۴ مورد در مراحل ثبت مجوز هستند که در سال ۹۶ می‌توان گفت: شش سازمان مردم نهاد تشکیل شده است.
وی با اشاره به موضوعات عمرانی این اداره گفت: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تملک سرمایه دارایی شهرستان، استانی و سفر هیئت دولت به استان می‌باشد که در دو بخش انجام شده که افتتاح زورخانه باستانی در هفته دولت داشتیم با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به پروژه استخر سرپوشیده بیارجمند اختصاص یافته که در حال اجراست و امید داریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.
محمدی با اشاره به تکمیل دیوار سنگی سالن بهارستان ادامه داد: تکمیل ورزشگاه سه هزارنفری شاهرود، استخر بسطام، تعمیرات حوزه ورزش و ماشین آلات اداره و جاده تندرستی بسطام شاهرود، سالن باستانی مجن، سالن جانبازان و معلولین شاهرود، استادیوم تختی، شهید اکبری و چمن مصنوعی روستای خانخودی در حال اجراست.
وی اضافه کرد: ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث خانه جوان پیش بینی شده است که در مراکز استان بصورت اجاره کردن ایجاد می‌شود که در استان تلاش است در چهار شهرستان ایجاد شود.
محمدی بیان کرد: برای جاده تندرستی شاهرود بسطام ۵۰ میلیون تومان اعتبار تحصیص یافته و شهرداری بسطام هم ۷۰ میلیون تومان بر اساس تفاهم نامه کمک خواهد کرد و سالن باستانی مجن نیز با کمک خیرین در حال احداث است که ۴۰ درصد هزینه‌های آن را اداره کل کمک می‌کند و سالن جانبازان و معلولین با مشارکت خود جانبازان برای احداث سالن تیراندازی در حال کار است.
وی اظهار کرد: برای تکمیل استادیوم تختی ۲۰۰ میلیون تومان پول گذاشته شده است که صرف زمین تنیس خاکی و بخش پیست دومیدانی و محوطه شهید اکبری در حال انجام است و در هفته دولت افتتاح زورخانه و سالن ورزشی رجبی و چمن مصنوعی روستای مغان را داشتیم.
محمدی با اشاره به ماده ۲۷ برای کمک بخش خصوصی به طرح‌های ورزشی گفت: در خصوص مهمانسرای ورزش شهرستان ۳۷۰ میلیون تومان تعمیرات با بخش خصوصی انجام شد که بعد از هفته تربیت بدنی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در سالن ورزشی شهید اکبری افزود: ۴۷۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه خواهد شد و ما توانسته ایم ۸۵۰ میلیون تومان به نفع دولت از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم.
محمدی با اشاره به راه اندازی خانه ورزش در روستا‌ها بیان کرد: روستا‌ها دغدغه ورزش دارند و دولت نمی‌تواند در روستا‌ها امکانات ورزشی ایجاد کند و با ایجاد خانه ورزش به امر ورزش کمک می‌کند که با همکاری دهیاری و پایگاه بسیج فضا تهیه و امکانات ورزشی مختلف در اختیار خانه ورزش قرار می‌گیرد و ۹ خانه ورزش در روستا‌ها از دهه فجر سال قبل تا امروز راه اندلازی شده که در هفته تربیت بدنی هم یک خانه ورزش در روستای گرمن ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در ابلاغ خود به وزیر ورزش در مورد جوانان و بکارگیری بانوان گفت: امسال و سال آینده ما میزبان رویداد‌های ورزشی در بخش بانوان در شهرستان هستیم و نگاه ما جوان گرایی است و هیئات‌های ما با نگاه کارشناسی و جوان گرایی اداره شوند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با اشاره به معرفی خانم اکرمی به عنوان معاون ورزش اداره ورزش و جوانان شاهرود افزود: دولت اهتمام دارد خانم‌ها در لایه‌های مدیریتی خود را نشان دهند تا خلا حضور بانوان در وجود دارد برطرف شود.
وی با اشاره به برنامه‌های شاخص این هفته گفت: برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ۲۸ مهر ماه از میدان ورزش تا حرم شهدای گمنام و افتتاح خانه ورزش در روستای گرمن از برنامه‌های شاخص است و برنامه‌های دیگری، چون غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی می‌باشد.
محمدی افزود: وزیر ورزش جوانان با توجه به رایزنی‌ها ۱۴ آبان در استان حاضر خواهد شد و برنامه‌هایی نیز در شهرستان برای ایشان در نظر گرفته شده است که ان شالله انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها