خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:

انتقال آب برای کشاورزی در برنامه ششم توسعه ممنوع است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب را برای شهرستان پیگیری می‌کنیم اما انتقال آب برای کشاورزی در برنامه ششم توسعه ممنوع است.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۰۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سمیه محمودی در همایشی که به مناسبت روز ملی روستا در شهرستان شهرضا برگزار شد با بیان اینکه وقتی احساسی عمل کنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، اظهار داشت: باید برای آبادی روستاها برنامه و طرح‌های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر خدمات به روستائیان دادیم روستاها بیشتر خالی از سکنه شد، افزود: مباحث اقتصادی بحثی مهم در روستاها است، اگر نتوانیم اقتصاد روستا را اصلاح کنیم و شرایط اشتغال را ایجاد کنیم، روستاها بیشتر از شرایط فعلی خالی از سکنه شده و نارضایتی روستائیان بیشتر می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها وظیفه دارند برای اقتصاد روستا تلاش کنند، اگر اقتصاد روستا حرکت کند، مشکل جمعیتی ما در روستا برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکل جمعیت در روستاها حل شد، امکانات آموزشی و بهداشتی بیشتر ارتقا پیدا می‌کند، ابراز داشت: باید به اقتصاد و اشتغال روستا توجه کرد.

محمودی با بیان اینکه اگر روستا از بین برود شهر هم به دنبال آن از بین می‌رود، اذعان داشت: در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به روستائیان شده است.

وی با بیان اینکه در مجلس بودجه‌ای برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: هر جا اسمی از روستا آورده می‌شود به دنبال آن از عشایر هم نام برده می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه یکم تا پنجم مجلس کمترین نام از روستا و عشایر برده شده است، گفت: امسال هر جا اسم روستا آورده شده عشایر هم در کنار آن آمده تا امکانات برای هر دو قشر باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس 1.5 میلیارد دلار برای روستائیان و عشایر تصویب کرده است که دولت باید این بودجه را ابلاغ کند، بیان داشت: شوراها و دهیاران وظیفه دارند در این راستا جلسات را برگزار کنند و از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند.

محمودی با انتقاد از عدم استفاده از تسهیلات مشارکتی در روستاها، اذعان کرد: هیچکدام از روستاهای دو شهرستان شهرضا و دهاقان از این تسهیلات کم‌بهره استفاده نکردند.

وی با تأکید بر اینکه باید بر روی اقتصاد روستاها کار کنیم و اقتصاد آن را پویا کنیم، افزود: در حالی که شرایط روستاهای ما در حال حاضر برای تفریح آخر هفته است، ما موج جمعیتی بازگشت به روستاها را پیش‌بینی می‌کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین مشکل روستاهای شهرستان لایروبی قنوات است، گفت: لایروبی قنوات تاکنون در بودجه جایگاهی نداشت، اما امسال با توجه به نیاز مردم در بودجه سالانه آورده شد.

وی تأکید کرد: از جهاد کشاورزی استان انتظار داریم که مردم شهرستان از این بودجه محروم نشوند و در جاهای خاص این بودجه هزینه نشود.

محمودی با بیان اینکه نیاز است جهاد کشاورزی استان همکاری کند تا این لایروبی انجام شود، افزود: در حال حاضر 90 درصد از آب در کشاورزی، 3 درصد در صنعت و مابقی به عنوان آب شرب مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط کشور، استان و شهرستان در بحث آب بحرانی است، اذعان کرد: ما انتقال آب را برای شهرستان پیگیری می‌کنیم اما انتقال آب برای کشاورزی در برنامه ششم توسعه ممنوع است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید کارشناسان جهاد نیازسنجی کنند و مسائل و مشکلات احصا و مشخص شود که به چه محصولی برای کشت نیاز داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار