خبرهای داغ:
نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس:

مسؤولان نظام در شیوه پاسخ به خروج یکی از طرف‌های 5+1 از برجام اتفاق‌ نظر دارند/ پس از مشخص شدن وزیر نیرو درباره کم‌کاری‌های این وزارتخانه سؤال خواهد شد

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع قاطع نظام این است که دیگر در خصوص برجام مذاکره دوباره نخواهد کرد و تمامی مسؤولان نظام بر این موضوع اتفاق‌ نظر دارند که اگر یکی از طرف‌های 5+1، از برجام خارج شود ایران دیگر به ماندن و پذیرفتن شرایط برجام متعهد نباشد.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۰۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نهمین نشست خبری با خبرنگاران در شاهین‌شهر اظهار کرد: کشور در شرایط حساس کنونی که آمریکا در موضوع برجام در حال نقض‌های مکرر است، به انسجام ملی نیاز دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از اظهارات خلاف مقررات بین‌المللی ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا در خصوص برجام، سناریوهای متعددی طراحی کرده است که متناسب با اقدامات آمریکا مقابله به‌ مثل خواهد کرد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی ماندن در برجام بهتر از خارج شدن از این معاهده مورد تائید شورای امنیت است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری نخواهد بود که از معاهده برجام خارج شود اما اگر آمریکائی‌ها از برجام خارج شوند، ایران هم حق خود می‌داند که از برجام خارج شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع قاطع نظام این است که دیگر در خصوص برجام مذاکره دوباره نخواهد کرد و تمامی مسؤولان نظام بر این موضوع اتفاق‌ نظر دارند که اگر یکی از طرف‌های 5+1، از برجام خارج شود ایران دیگر به ماندن و پذیرفتن شرایط برجام متعهد نباشد.

وی بیان کرد: در صورت خروج کشور از معاهده برجام به‌ سرعت غنی‌سازی صلح‌آمیز به‌ پیش از این معاهده با تعداد بیشتر سانتریفیوژهای پیشرفته بازخواهیم گشت.

حاجی‌دلیگانی یادآور شد: آمریکا یک‌ بار دیگر به ملت ایران نشان داد که دست‌های چدنی در زیر دستکش‌های مخملی پنهان کرده و هرگز قابل‌اعتماد نیست.

وی با تأکید بر اینکه تالاب گاوخونی به علت کمبود آب زاینده‌رود در حال خشک شدن و در آستانه فاجعه زیست‌محیطی است، ابراز داشت: پس‌ از آن‌که وزیر نیرو معرفی شود و به تائید نمایندگان مجلس برسد از او درباره کم‌کاری‌های این وزارتخانه در خصوص انتقال آب حوضه به حوضه در صحن علنی مجلس سؤال خواهم کرد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در سال‌های گذشته سهم آب به میزان 80 میلیون مترمکعب در سال به کشاورزان برخوار و شاهین‌شهر فروخته است اما حالا به این تعهد خود عمل نمی‌کند، مسؤولان این شرکت می‌گویند چون سهمیه آب به دیگران فروختیم نمی‌توانیم به تعهد انتقال آب به کشاورزان برخوار و شاهین‌شهر عمل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسؤولان استانی باید همچون مسؤولان استان‌های سمنان و قم به دنبال انتقال آب از دریای خزر و خلیج‌ فارس به فلات مرکزی باشند تا در بلندمدت بتوانند بحران خشک‌سالی را مدیریت کنند.

وی از تعطیلی 50 درصد واحدهای صنعتی و فعالیت 30 درصد واحدهای در حال تولید شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: جلسه‌های منظمی با صاحبان بخش صنعت برگزار می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها را با حضور مسؤولان پیگیری و چاره‌جویی کنیم، جلسه‌ای هفته آینده با حضور صاحبان واحدهای صنعتی و مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در شهرک صنعتی مورچه‌خورت برگزار خواهیم کرد.

حاجی‌دلیگانی از تعلل مسؤولان بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر در تحویل دستگاه‌های ام آر آی و رادیولوژی دوم که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از پیگیری‌های بسیار اختصاص داده بود انتقاد کرد، دستگاه سی‌تی‌اسکنی که برای این بیمارستان اختصاص‌ یافته بود بر اثر این تعلل به شهرستان دیگر این استان اختصاص یافت، البته قول دادند که دستگاه دیگری به بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر اختصاص خواهند داد.

وی از ارائه طرح دوفوریتی در خصوص اصلاح قانون بودجه 96 خبر داد و مطرح کرد: در بررسی لایحه بودجه در مجلس یک تغییر نگارشی بسیار کوچک اتفاق افتاده است که در نهایت این تبصره فارغ از عمدی یا سهوی بودن نظر نمایندگان مجلس در رابطه با این تغییر، در حال حاضر فضای جدیدی پیش روی نظام اداری و دولت باز کرده است .

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: با جابه‌جایی علامت نگارشی ویرگول، دو کلید واژه «حقوق ثابت» و «حقوق» فضای متفاوتی از لایحه در قانون بودجه 96 ایجاد کرده که بار حقوقی و مالی 7 هزار میلیارد تومانی برای دولت به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به وجود 20 نقطه حادثه‌خیز در حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه اشاره کرد و ادامه داد: احداث پل دوم گز در آزادراه اصفهان-تهران و طراحی میدان یا احداث پل دوم گرگاب بر روی این آزادراه در دست پیگیری است.

وی تغییر استانداران را در صورتی‌ که بهتر از مدیریت قبلی باشند را مناسب دانست و گفت: استاندار اصفهان، مدیریتی آرام دارد اما بارها از وی خواستم با هم برای پیگیری مسائل مالی استان به سازمان برنامه‌ و بودجه برویم اما هنوز این وقت پیش نیامده است.

ارسال نظرات